loading...
فروشگاه محصولات مراقبت از پوست
تولید محتوا لوپاس بازدید : 25 پنجشنبه 04 خرداد 1402 نظرات (0)

علت بروز جوش های ریز پیشانی

برای درمان جوش‌های ریز و آکنه‌های پیشانی، می‌توان از روش‌های خانگی استفاده کرد. علل این مشکلات ممکن است شامل مسدود شدن غدد ریز زیر سطح پوست، تغییرات هورمونی و مشکلات پوستی باشند. در ادامه، چند روش خانگی برای درمان این مشکلات را معرفی می‌کنیم.

علت ایجاد جوش ریز در پیشانی چیست؟

رژیم غذایی نامناسب

مصرف زیاد غذاهای حاوی کربوهیدرات و چربی بالا، می‌تواند عاملی برای بروز جوش‌ها باشد. برای کاهش احتمال آکنه‌ها، بهتر است مصرف موادی مانند شکلات، کره، آجیل، تخم مرغ، شکر و سس چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید یا حداقل مصرفشان را به طور کنترل شده کاهش دهید. به جای آنها، به مصرف سبزیجات، میوه‌ها، ماهی، پروتئین‌های با کیفیت و غلات کامل توجه کنید. همچنین، مصرف آب به میزان کافی و ورزش منظم نیز به کاهش احتمال بروز جوش‌ها کمک می‌کند.

شستشوی بیش از حد پوست

شستشوی مناسب پوست اهمیت بالایی دارد و به تمیزی پوست کمک می‌کند، اما بیش از حد شستشو می‌تواند به غدد چربی تحریک دهد و باعث افزایش تولید چربی در پوست شود. این افزایش چربی می‌تواند منجر به بروز جوش‌ها و تحریکات پوستی شود. همچنین، شستشوی زیاد ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست شود و ممکن است آسیب به پوست برساند. بنابراین، بهتر است پوست را به میزان کافی شستشو داده و از شستشوی بیش از حد پوست خودداری کنید.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، دوران قاعدگی و بارداری می‌توانند عامل بروز جوش‌های ریز در پیشانی باشند. این تغییرات باعث اختلالات در غده‌های روغنی زیر پوست می‌شوند و باعث ظهور آکنه و جوش‌های ریز در این منطقه می‌شوند. در نتیجه، مراقبت از سطح هورمون‌های بدن در این دوران‌ها بسیار اهمیت دارد.

استرس

استرس می‌تواند عامل بروز جوش‌های ریز در پوست باشد. زمانی که بدن در معرض استرس قرار می‌گیرد، تعادل هورمون‌ها به‌هم می‌ریزد و ترشح چربی در پوست افزایش می‌یابد. این افزایش ترشح چربی می‌تواند باعث ظهور جوش‌های ریز در پوست شود. استرس همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش دهد. بنابراین، کاهش استرس از طریق روش‌های مختلف مانند مدیتیشن، ورزش و موسیقی، می‌تواند به بهبود سلامتی پوست کمک کند.

محصولات مراقبتی مو

استفاده از محصولات مراقبت از موی سر می‌تواند عاملی باشد که باعث بروز جوش پیشانی می‌شود. استفاده از ژل، روغن یا واکس مو می‌تواند به پوست سر آسیب برساند و تعادل غده‌های روغنی زیر پوست را به هم بزند. این اختلالات می‌توانند باعث ظهور جوش‌های ریز در پیشانی شوند. بنابراین، در صورت مشاهده مشکلات پوستی در پوست سر به علت استفاده از محصولات مراقبت از مو، توصیه می‌شود استفاده از این محصولات را کاهش داده یا به آن‌ها اجتناب کنید. همچنین، می‌توانید از محصولات مراقبت از موی سری که دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب هستند، استفاده نمایید.

شوره سر

شوره سر می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی در صورت شود. وقوع جوش‌های پیشانی نیز ممکن است به علت انسداد منافذ پوست به واسطه سقوط شوره‌های سر روی پوست صورت باشد. برای درمان این مشکل، بهتر است به تریکولوژیست مراجعه کرده و راهنمایی درمانی خاص برای شوره سر دریافت کنید. همچنین، استفاده از شامپو‌های ضد شوره و مراقبت منظم از پوست سر می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند و احتمال بروز جوش‌های پیشانی را کاهش دهد.

چربی بیش از حد پوست سر

پوست سر چرب یا استفاده اضافی از روغن ممکن است باعث بروز مشکل چربی بیش از حد در پوست سر شود. در این حالت، غدد چربی می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند و جوش‌های پیشانی را ایجاد کنند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است استفاده از روغن روی پوست سر را کاهش دهید و از شامپو‌های مناسب برای پوست سر چرب استفاده کنید. همچنین، مراقبت مناسب از پوست سر و جلوگیری از انسداد غدد چربی با استفاده از روش‌های مناسب مانند استفاده از کلاه یا شستن مو برای بهبود وضعیت پوست سر و کاهش احتمال جوش‌های پیشانی مفید است.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 25 پنجشنبه 04 خرداد 1402 نظرات (0)

تاثیر شگفت انگیز ماسک خاک رس و گلاب برای پوست

خاک رس و گلاب به عنوان ماسک پوستی استفاده می‌شوند و می‌توانند لطافت و شادابی به پوست بازگردانند. خاک رس قابلیت جذب چربی روی پوست را دارد و باعث حفظ تعادل پوست و جلوگیری از جوش‌های سر سیاه می‌شود. همچنین، برای پوست خشک، ماسک خاک رس و گلاب مناسب است زیرا رطوبت رسانی به پوست را افزایش می‌دهد و از خشکی و خارش پوست جلوگیری می‌کند.

۴ مزایا ماسک خاک رس و گلاب برای پوست

خاک رس یکی از مواد طبیعی‌ترین است که می‌توان آن را بر روی پوست قرار داد و از تمامی خواص آن برای پوست بهره برد. افرادی که تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی برای پوست خود ندارند، می‌توانند از ماسک خاک رس و گلاب و سایر ماسک‌هایی که با این خاک تهیه شده‌اند، استفاده کنند.

در ادامه به برخی از مهمترین فواید خاک رس برای پوست اشاره می‌کنیم:

  1. افزایش تولید کلاژن : تحقیقات نشان می‌دهد که خاک رس باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود و به این صورت، چین و چروک‌هایی که بر روی آن وجود دارند را کاهش داده و در عین حال، استحکام پوست را افزایش می‌دهد.
  2. درمان زخم‌ها و التهابات : درون خاک رس ترکیباتی وجود دارد که به درمان زخم‌ها و التهاباتی که بر روی پوست وجود دارند، کمک می‌کند.
  3. کاهش چاقی صورت : ماسک خاک رس برای کاهش چاقی صورت یک انتخاب بسیار عالی است و اگر شما برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید، به مرور احساس شاهد اثرات شگفت‌انگیز خاک رس برای کاهش چاقی صورت خود خواهید بود.
  4. درمان جوش‌ها : ماسک خاک رس برای درمان جوش‌ها بسیار مفید و موثر است و با خارج کردن ناخالصی‌ها از منافذ پوست، موجب می‌شود که دیگر شاهد ایجاد جوش‌های سر سفید و سر سیاه بر روی پوست خود نباشید.

ماسک خاک رس و گلاب بهترین لایه بردار پوست و کاهش دهنده التهاب پوستی

ماسک خاک رس و گلاب یک لایه نرم و ملایم است که پوست را تغذیه کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند. این ماسک قادر است به طور موثر چربی‌ها، سلول‌های مرده، باکتری‌ها و چربی‌های اضافی را جذب کند. با استفاده از این ماسک، پوست روشن و زیبا می‌شود و التهابات را کاهش می‌دهد. ترکیبات مفید و مغذی این ماسک به پوست مواد لازم برای بازسازی سلول‌های آسیب دیده را می‌دهد. بنابراین، اگر پوست صورت شما کدر و تیره شده است، استفاده از این ماسک بسیار مفید است.

نکاتی که هنگام خرید خاک رس باید رعایت کنید

قبل از پاسخ به این سوال، باید اشاره کنیم که خاک رس یکی از انواع خاک‌های طبیعی است که شامل مواد معدنی مفیدی برای پوست می‌باشد. این مواد شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم، منگنز، فسفر، آلومینیوم، سیلیکون و مس می‌باشد. تمامی این مواد مفید برای پوست هستند و می‌توانند به شادابی، درخشندگی و زیبایی پوست کمک کنند. اگر می‌خواهید یک ماسک خاک رس برای پوست خود بخرید، باید در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. پوست ممکن است خشک، چرب یا معمولی باشد. در صورتی که پوست خشکی دارید، ماسک خاک رس و گلاب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. اگر پوست شما چرب یا معمولی است، ماسک خاک رس با روغن درخت چای یا عسل نیز برای شما مناسب است. علاوه بر نوع پوست، مدت زمان استفاده از ماسک خاک رس نیز بسیار مهم است. پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت پوست خشک، هر ماه فقط دو بار از این ماسک استفاده کنید و در صورت پوست چرب یا معمولی، می‌توانید هفته‌ای یک یا دوبار از آن استفاده کنید. استفاده منظم از ماسک خاک رس می‌تواند به بهبود شادابی و درخشندگی پوست کمک کند. در کل، پوست همواره به مراقبت و توجه نیاز دارد تا بتوانید جوانی و زیبایی خود را حفظ کنید و ماسک خاک رس یکی از بهترین محصولات مراقبتی و زیبایی پوست می‌باشد.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 25 سه شنبه 02 خرداد 1402 نظرات (0)

۵ روش مختلف برای پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست از مهمترین مراحل مراقبت پوستی است. این فرایند به پوست اجازه می‌دهد تا از چربی اضافی، کثیفی و بقایای آرایشی تنفس کند. برای پاکسازی پوست، می‌توان از محصولات مختلف استفاده کرد که با توجه به نوع پوست، محصول مناسب را انتخاب کنید. داشتن پوستی زیبا و شاداب هدف همه افراد، به خصوص خانم‌ها است. پاکسازی پوست باعث تمیز شدن و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. همچنین، پاکسازی پوست به تمیز شدن پوست از آلودگی‌ها، اشعه خورشید، استرس و مراقبت‌های غیراصولی کمک می‌کند. روش‌های خانگی می‌توانند در موارد ساده مفید باشند، اما در مشکلات پوستی پیچیده‌تر بهتر است از دستگاه‌های پاکسازی پوست استفاده کنید. همچنین، روش‌های کلینیکی توسط پزشکان پیشنهاد می‌شوند. انواع پاکسازی پوست در تسریع درمان جوش‌های سرسیاه و جوانسازی پوست موثر هستند.
پاکسازی پوست با ژل پاک کننده:
از جمله روش‌های اساسی و توصیه شده برای پاکسازی پوست، استفاده از ژل پاک کننده است. ژل‌های پاک کننده با تمیز کردن پوست از کثیفی، چربی اضافی و آرایش به پوست شما شادابی و تمیزی می‌بخشند. اما اگر پوست خشکی دارید یا پس از پاکسازی احساس سفتی می‌کنید، توصیه می‌شود ژل‌های پاک کننده را با خواص آرامش‌بخش انتخاب کنید تا به آرامی پوست را پاکسازی کنند.

پاکسازی پوست با تونیک:
تونیک های صورت، به عنوان محصولاتی ایده آل برای پاکسازی باقی مانده و تمیز کردن پوست بعد از پاکسازی می باشند. با استفاده از تونیک های صورت، می توان پوست را تازه و مرطوب نگه داشت، به خصوص زمانی که تونیک ها خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشند.

پاکسازی پوست با آب میسلار:
محصول پاک کننده پوستی که میتوان به آن اشاره کرد، آب میسلار است. آب میسلار به عنوان یک پاک کننده آرایش، نجات دهنده واقعی است. با استفاده از یک تکه پنبه و آب میسلار، میتوان به آسانی آرایش را پاک کرد بدون اینکه پوست را مالش داد.

پاکسازی پوست با ماسک:

استفاده از ماسک‌های لایه بردار میتواند به شما کمک کند تا منافذ و جوش های سرسیاه روی پوست را پاکسازی کنید. ماسک دوفاز هیدروژلی ویونسا به عنوان یک ماسک پیشنهادی، با استفاده از ۵ نوع عصاره، میتواند لکه‌های سیاه و منافذ بزرگ را به ویژه در ناحیه T پوست را تمیز کند. عصاره‌های موجود در این ماسک شامل طلا و ذغال است. با تهیه و استفاده از این ماسک، میتوانید به همیشه با مشکلات پوست خداحافظی کنید.

استفاده از تونر صورت

تونرها با تنظیم pH پوست به آن تعادل می‌بخشند و منافذ باز پوست را بسته می‌کنند. استفاده از تونر به پوست طراوت می‌بخشد و آن را هیدراته نگه می‌دارد. شما می‌توانید تونر را با ماساژ انگشتان خود روی صورت استفاده کنید یا آن را به صورت اسپری مستقیماً روی صورت پاشید. در خانه هم می‌توانید با ترکیب آب، گلاب و خیار یک تونر خانگی بسیار موثر تهیه کنید و آن را بر روی صورت اسپری کنید.
در نظر داشته باشید که برای پاکسازی پوست در خانه، از محصولات و مواد با کیفیت و مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. استفاده از محصولات نامرغوب و مواد نامناسب می‌تواند بر سلامت پوست شما تأثیر منفی داشته و به سلامتی پوست خطر وارد کند.


روش های پاکسازی پوست در کلینیک


همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، روشهای خانگی اگرچه در اغلب موارد تاثیرات ‌فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما معمولا تاثیرات آن‌ها با استفاده صحیح و در مدت‌زمان طولانی‌تری قابل مشاهده است. در مقابل، روش‌های کلینیکی بلافاصله پس از انجام تاثیر خود را نشان ‌می‌دهند و غالبا تاثیر این روش‌ها بهتر و موثرتر است. برخی از موثرترین و بهترین روش های کلینیکی پاکسازی پوست عبارتند از:
فیشیال پوست، در اغلب موارد به‌عنوان بهترین روش کلینیکی برای تغذیه و مراقبت از پوست شناخته ‌می‌شود که تاثیرات فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. این روش معمولا در کلینیک‌ها و تحت‌نظارت دکتر پوست انجام ‌می‌شود. در روش فیشال، پوست صورت به‌طور کامل از آلودگی‌ها و چربی ها تمیز شده و باکتری های روی پوست نیز از بین ‌می‌روند. این روش به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و باعث تسریع گردش خون و افزایش مواد مغذی ضروری پوست ‌می‌شود. در اغلب موارد، در روش پاکسازی با فیشال مراحل زیر دنبال ‌می‌شوند:
1. ماساژ پوست: معمولا در ابتدا برای فیشال پوست، با استفاده از روغن‌های موثری مانند روغن آرامش‌بخش اسطوخودوس، پوست صورت و حتی پوست گردن به‌صورت تخصصی ماساژ داده ‌می‌شوند.
2. پاکسازی: در این مرحله، از محصولات و مواد مغذی مناسب با نوع پوست، برای تمیز کردن پوست استفاده ‌می‌شود. ممکن است در این مرحله نیز در کنار استفاده از برخی محصولات موثر، ماساژ پوست نیز انجام شود.
3. لایه برداری پوست: در این مرحله، از لایه‌بردارهای ملایم و مناسب نوع پوست برای حذف لایه مرده پوست و حذف آلودگی های پوستی استفاده ‌می‌شود. همچنین ممکن است در برخی مواد از اسکراب صورت برای لایه‌برداری استفاده شود.
4. بخور صورت: در برخی کلینیک‌ها، پس از انجام لایه‌برداری برای باز شدن منافذ پوست، بخور صورت انجام خواهد شد که معمولا در این مرحله، به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پوست صورت بخور داده ‌می‌شود.
5. خروج ضایعات پوستی: پس از بخور پوست، متخصص کلینیک با تبحر و مهارت کافی، ناخالصی های پوست در لایه بیرونی را با استفاده از لوازم مناسب از بین ‌می‌برد.‌در این‌صورت آکنه‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید در این مرحله از روی پوست حذف خواهند شد.
در انتها، در برخی کلینک‌ها از لیزر ملایم استفاده ‌می‌شود. حتی ممکن است در برخی کلینیک‌ها از ماسک صورت یا پیلینگ‌های شیمیایی برای پاکسازی موثرتر صورت استفاده شود یا ممکن است یک حوله سرد روی پوست گذاشته شود تا منافذ پوست بسته شوند. در واقع مرحله انتهایی پاکسازی پوست در روش فیشال کاملا به نوع پوست، خواسته شما و کلینیک زیبایی بستگی دارد که همانطور که گفته شد این مرحله ‌می‌تواند در هر کلینیک متفاوت از کلینیک دیگر انجام شود.
فیشیال صورت به‌عنوان بهترین و موثرترین روش کلینیکی برای پاکسازی پوست شناخته ‌شده است که اگر در یک کلینیک معتبر و به‌صورت اصولی انجام شود، نتایج ‌فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. فیشال پوست صورت علاوه ‌بر اینکه پوست را تمیز کرده و آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین ‌می‌برد، شامل یک ماساژ آرامش‌بخش نیز ‌می‌باشد که این ماساژ خون‌رسانی به پوست صورت را افزایش ‌می‌دهد. این روش شامل محصولات و تکنیک‌های خاصی است و به همین دلیل برای انواع عارضه‌های مختلف پوستی تاثیرگذار است

تولید محتوا لوپاس بازدید : 23 دوشنبه 01 خرداد 1402 نظرات (0)

تاثیرات شگفت آور خیار برای پوست | ماسک خیار ARFA

خیار، یکی از بهترین تاثیرگذاران بر روی پوست و سلامت آن است. با استفاده از ماسک خانگی ساده‌ای که از خیار، لیمو ترش و ژل آلوئه ورا تهیه می‌شود، می‌توانید پوست خود را درخشان و شفاف کنید. رنده کردن خیار و افزودن چند قطره لیمو ترش و ژل آلوئه ورا به آن، سپس ماسک را بر روی پوست تمیز خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از آن، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. خیار با خواص خود، باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود و به شما پوستی سالم و درخشان را هدیه می‌دهد.

درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی می‌تواند یک مشکل جدی باشد که باعث التهاب و لکه‌های پوست می‌شود. اما با استفاده مداوم از خیار و ماسک‌های مرتبط، می‌توانید به کلاژن‌سازی پوست کمک کنید و اثرات آفتاب سوختگی را تسکین دهید. رنده کردن خیار و استفاده از آن بر روی پوست یک راه ساده برای درمان این مشکل است. همچنین، استفاده از قالب‌های یخ حاصل از خیار رنده شده که در فریزر یخ بسته می‌شوند، می‌تواند باعث رفع حرارت بدن، مرطوب کردن لایه‌های پوست و تنگ شدن منافذ پوست شود.

درمان سلولیت

سلولیت یک بیماری شایع در بانوان است که باعث پوست ناصاف و ناهموار در مناطق مختلف بدن می‌شود. ماسک خیار می‌تواند بهبودی برای این مشکل ارائه دهد. خیار با آبرسانی قوی به پوست، منافذ پوست را تمیز و آبرسانی می‌کند و باعث تقویت و صافی پوست می‌شود. همچنین، تشکیل کلاژن در پوست را تحریک می‌کند و به کاهش سلولیت در بدن کمک می‌کند. با قرار دادن برش‌های نازک خیار بر روی نواحی مبتلا به سلولیت، می‌توانید تغییرات قابل توجهی را در پوستتان مشاهده کنید.

درمان منافذ باز پوست

منافذ پوستی نقش مهمی در رویش مو و اکسیژن رسانی به بافت های زیرین دارند. عواملی مانند عدم استفاده از ضد آفتاب، افزایش سن، استفاده از لوازم آرایشی نامناسب، عدم شستشوی صورت و کمبود آب می‌توانند باعث باز شدن منافذ و ظاهر بد پوست شوند. اما راه حل چیست؟ خیار می‌تواند بهبودی برای این مشکل ارائه دهد. آب خیار با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین C به عنوان یک تونر، آلودگی‌ها و حتی منافذ عمیق را از بین می‌برد و به حفظ شادابی و تازگی پوست در طولانی‌مدت کمک می‌کند.

رفع گودی و سیاهی زیر چشم

تیرگی و گودی زیر چشم یکی از مشکلات رایج است که بسیاری از افراد به دلایلی مانند استرس، کمبود آب در بدن و عوامل دیگر با آن مواجه می‌شوند و زیبایی را تهدید می‌کند. پوست اطراف چشم بسیار حساس است و علائم پیری در این منطقه ابتدا ظاهر می‌شود. با استفاده از روش‌های طبیعی می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

یکی از اثرات شگفت‌انگیز خیار در رفع تیرگی و گودی زیر چشم، حاوی مقدار زیادی ویتامین C و K و سیلیس است. این مواد مغذی بافت‌های زیرین پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کنند و بهبودی در تیرگی اطراف چشم را به همراه دارند. می‌توانید از ماسک زیر برای درمان این مشکل استفاده کنید.

خیار را به صورت حلقه تقسیم کرده و تکه‌های آن را به مدت ۱ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید تا پوست اطراف چشم را به طور کامل بپوشاند. با انجام این کار، حس سبکی و رفع خستگی را تجربه خواهید کرد و با استفاده منظم از این ماسک، می‌توانید از تیرگی و گودی اطراف چشم خود خداحافظی کنید. برای عملکرد بهتر، می‌توانید حلقه‌های خیار را در یخچال قرار داده و پس از سرد شدن آنها، استفاده کنید.

ماسک دور چشم خیار ARFA

ماسک دور چشم با عصاره خیار ARFA، تیرگی، چین و چروک و پف زیر چشم را از بین می‌برد و به پوست دور چشم طراوت و آبرسانی می‌بخشد. این ماسک حاوی مواد فعال و ویتامین‌های C و E است که خشکی، تیرگی و پف چشم را درمان می‌کنند و برای انواع پوست مناسب هستند. ویتامین C تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و اثرات پیری پوست را کاهش می‌دهد، در حالی که ویتامین E خستگی و پف چشم را کاهش می‌دهد و پوست را روشن می‌کند.

ویژگی‌های ماسک دور چشم خیار

  • آبرسانی و رطوبت‌رسانی قوی پوست دور چشم
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • برطرف کردن چین و چروک دور چشم
  • رفع ورم و پف زیر چشم
  • روشن کردن پوست زیر و دور چشم
تولید محتوا لوپاس بازدید : 27 شنبه 23 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

۵روش افزایش حجم گونه

چهره‌هایی که گونه‌های برجسته و پر دارند، به طور طبیعی ظاهر جوانی و پرتویی دارند. در عین حال، گونه‌های آویزان و افتاده نشان‌دهنده پیری و گونه‌های فرو رفته نماد نارسایی و عدم تندرستی هستند. اما برای داشتن گونه‌هایی برجسته و جذاب، راه‌های مختلفی وجود دارد.

اگر به دنبال داشتن گونه‌های برجسته هستید، می‌توانید از گزینه‌های مختلفی استفاده کنید. مثلا با انجام تمرینات تقویتی چهره می‌توانید به گونه‌های برجسته‌ای دست یابید. همچنین مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین C و کلسیم هستند نیز می‌تواند به این هدف کمک کند. در نهایت، استفاده از محصولات آرایشی نیز می‌تواند گونه‌های شما را برجسته و جذاب نماید
افزایش حجم گونه با ورزش

ورزش صورت، مشهور به یوگای صورت، یک روش موثر برای تقویت عضلات صورت و بهبود ظاهر چهره است. با انجام تمرینات یوگای صورت، عضلات صورت یکنواخت می‌شوند و پوست صورت به ظاهر جوان‌تر و مستحکم‌تری دست می‌یابد.

یک مطالعه علمی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که افرادی که روزانه به مدت ۸ هفته، ۳۰ دقیقه تمرینات یوگای صورت را انجام دادند، چهره‌هایی با پوستی مستحکم‌تر و جوان‌تر داشتند. به علاوه، تمرین صورت می‌تواند بهبود خواب و کاهش تنش در صورت را نیز به همراه داشته باشد.

برای افرادی که می‌خواهند ظاهر جوانی و سلامتی چهره‌شان را حفظ کنند، یوگای صورت یک راه موثر و قابل اعتماد است. با انجام منظم تمرینات یوگای صورت، می‌توانید به راحتی به گونه‌هایی برجسته و جذاب دست یابید.
تمرینات

۱.یکی از روش‌های ساده و موثر برای تقویت گونه‌ها و جلوگیری از افتادگی آن‌ها، استفاده از لبخند و گشودن دهان می‌باشد. با لبخند زدن و بالا کشیدن گونه‌ها، می‌توانید عضلات گونه را تقویت و به ظاهر جوانی و شادابی چهره دست یابید.

برای انجام این تمرین، لبخند بزنید و گونه‌ها را به سمت بالا بکشید. سپس انگشتان دست‌های خود را روی دو طرف دهانتان قرار داده و با کشیدن انگشت‌های خود به سمت بالا، گونه‌هایتان را نیز به بالا ببرید. در این حالت به مدت ۲۰ ثانیه بمانید و سپس آرامش بخشید. این تمرین را روزانه تکرار کنید تا بهبود قابل توجهی در گونه‌های خود مشاهده کنید.

۲.با بستن لب‌هایتان، گونه‌هایتان را به سمت داخل بادکنید و تا جایی که ممکن است آن‌ها را باد دهید. سپس به طور آهسته و پیوسته هوا را از دهان خارج کنید و در این حالت حدود ۴۵ ثانیه بمانید. این تمرین کمک می‌کند تا عضلات گونه تقویت شده و چهره شما جذابیت و شادابی بیشتری به خود بگیرد.

3.با حفظ لبخندی روی لب‌هایتان، دهانتان را به شکل O باز کنید و انگشتان هر دست را روی قسمت بالایی گونه‌هایتان قرار دهید. به آرامی گونه‌هایتان را به مدت ۳۰ ثانیه به سمت بالا و پایین بیاورید و این حرکت را تکرار کنید. این تمرین موجب تقویت عضلات صورت شما و بهبود ظاهر جوان‌تر چهره‌تان می‌شود.
استفاده از آلوئه ورا

آلوورا به عنوان یکی از مواد مفید برای پوست، حاوی ویتامین C و E می‌باشد که از خاصیت آنتی‌اکسیدانی برخوردار هستند. به همین دلیل، بسیاری از افراد باور دارند که استفاده از آلوورا بر روی گونه‌ها، خاصیت ضدپیری و جوان‌کننده دارد.
خوردن سیب

سیب به دلیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A و B و C، به عنوان یک ماده مفید برای پوست شناخته شده است. مصرف منظم سیب، می‌تواند باعث جلوگیری از آسیب بافت‌ها شود. همچنین، حضور کلاژن و الاستین در سیب باعث بهبود نرمی و توپری پوست می‌شود.
استفاده از ماسک صورت

ماسک‌های صورت به خاطر توانایی افزایش رطوبت پوست، یکی از بهترین راهکارها برای مراقبت از پوست محسوب می‌شوند. همچنین، برخی از این ماسک‌ها می‌توانند برای پوستی که به دلیل پیری لاغر شده است، نیز به خوبی مفید باشند. این ماسک‌ها معمولاً حاوی ترکیباتی همچون گلیسیرین، اوره، اسید هیالورونیک، لانولین، وازلین و روغن معدنی هستند که بهبود رطوبت و نرمی پوست را تضمین می‌کنند.
روش های پزشکی

تحت عنوان “افزایش حجم گونه با استفاده از پرکننده‌های پوستی”، روشی وجود دارد که با تزریق فیلرهای خاص، می‌توان گونه را برجسته کرد و به چهره شما شکلی جوان‌تر بخشید. همچنین، برای برجسته کردن گونه‌ها، برخی افراد به کاشت پروتز گونه روی استخوان گونه روی می‌آورند. در این روش، جراحان با استفاده از یک ایمپلنت جامد، حجم و اندازه گونه را افزایش می‌دهند.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 23 سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تشخیص و درمان لکه های کبدی

لکه‌های کبدی یا لکه‌های قهوه‌ای رنگ که در برخی افراد بر روی پوست ظاهر می‌شوند، نشانگر بیماری کبدی می‌باشند. این لکه‌ها معمولاً به دلیل افزایش ملانین در بدن ایجاد می‌شوند و به دلیل رنگ تیره‌شان به نام “کبدی” شناخته می‌شوند. برخلاف لکه‌های خورشیدی، لکه‌های کبدی نشانگر مشکلاتی در کبد می‌باشند و باید به دلیل این مسئله بررسی و درمان شوند. برای تشخیص لکه‌های کبدی، معمولاً از بررسی تاریخچه پزشکی، آزمایش‌های خون، سونوگرافی، بیوپسی و اندازه‌گیری سطح آلبومین استفاده می‌شود. برای پیشگیری از ایجاد لکه‌های کبدی، باید از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری شود و رژیم غذایی سالمی رعایت گردد. درمان لکه‌های کبدی، به دلیل وابستگی به علت ایجاد آنها، متفاوت است و ممکن است شامل تغییر رژیم غذایی، مصرف دارو، لیزر، کرایوتراپی و یا لیزر CO2 باشد.
عوامل ایجاد لکه های کبدی

لکه‌های کبدی یا لکه‌های قهوه‌ای رنگ، به دلیل افزایش تولید ملانین در بدن و در نتیجه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بر روی پوست ظاهر می‌شوند. ملانین، رنگدانه‌ای است که پوست را در برابر اشعه‌ی مضر نور خورشید محافظت می‌کند. با افزایش تولید ملانین، رنگ پوست تیره‌تر و لکه‌های کبدی بیشتر و غالباً در نواحی پوستی که بیشتر در معرض آفتاب هستند، مانند صورت، دست‌ها و پاها، ظاهر می‌شوند. این لکه‌ها علیرغم ظاهر ناخوشایندی که دارند، بیشتر ضرری برای سلامتی انسان ندارند و به دلیل اینکه معمولاً به علت عوامل خارجی ایجاد می‌شوند، به راحتی می‌توان از آنها پیشگیری کرد.

نور خورشید شامل اشعه فرابنفش است که باعث تحریک بدن برای تولید ملانین بیشتر می‌شود. این ملانین باعث تیره شدن پوست می‌شوند. لکه‌های پیری در نتیجه‌ی تجمع ملانین اضافی در یک نقطه‌ی خاص ایجاد می‌شوند.
نواحی ایجاد لکه های کبدی

صورت
پشت دست ها
شانه‌ها
پشت بدن
بازوها
روی پاها
روش تشخیص لکه های کبدی

از طریق معاینه چشمی، پزشکان می‌توانند لکه‌های پیری را شناسایی کنند و در برخی موارد، از درماتوسکوپ به عنوان یک ابزار بزرگ‌نمایی دستی برای بررسی پوست استفاده می‌کنند. اما تمایز بین لکه‌های پیری و ملانوما که یک نوع سرطان پوست است، ممکن است در برخی موارد دشوار باشد. در این صورت، بیوپسی پوستی انجام می‌شود تا نمونه‌ای از پوست آسیب دیده جمع‌آوری شده و برای تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود.
درمان لکه های کبدی

اگر به دنبال راهکاری برای حذف لکه های پیری پوست هستید، گزینه های متعددی برای این منظور وجود دارند.

استفاده از کرم های ضد لکه می تواند به شما کمک کند تا لکه های پیری را کمتر و روشن تر کنید. با این حال، بهتر است از کرم های حاوی جیوه خودداری کنید زیرا ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشند. بهترین راه حل، مشاوره با پزشک یا داروساز می باشد تا محصولات بی خطر را به شما توصیه کنند.
ترکیبات کرم های ضد لک

آزلائیک اسید
ویتامین E
ویتامین C
آلفا هیدروکسی اسید
کلروفیلین مس (نوعی رنگدانه)
دیگر روش های درمان

۱.استفاده از کرایوتراپی یکی از روش‌های موثر برای حذف لکه‌های پیری از پوست است. در این روش، با استفاده از ماده‌ای سرد مانند نیتروژن مایع، لکه پیری از بین می‌رود. کرایوتراپی معمولا توسط پزشکان و تکنسین‌های مجرب انجام می‌شود و به عنوان یک روش امن و موثر برای حذف لکه‌های پیری شناخته شده است.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 26 دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تاثیر آلفاهیدروکسی اسیدها AHA برای پوست


آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)، گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، از جمله کرم‌های ضد چروک، لوسیون‌های تقویت کننده پوست، و تمپلرهای شستشوی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخلاف بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده در مراقبت از پوست، آلفا هیدروکسی اسیدها یک گروه منحصر به فرد از ترکیبات هستند که اطلاعات بسیار مفید و یونیک دارند.

به عنوان مثال، آلفا هیدروکسی اسیدها می‌توانند به طور موثر از خلق سلول‌های جدید پوست کمک کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند خطوط ریز پوست را کاهش دهند، باعث ترمیم و بازسازی پوست شوند و باعث بهبود تمامیت پوست شوند.

آلفا هیدروکسی اسیدها همچنین می‌توانند به عنوان یک ماده تنظیم کننده بافت به کار رود. این به این معناست که آن‌ها می‌توانند به پوست کمک کنند تا بهبود یابد و مقاومت پوست را در برابر آسیب‌های مختلف افزایش دهند.

همچنین، آلفا هیدروکسی اسیدها می‌توانند برای درمان آکنه‌ها و لک‌های پوستی نیز مفید باشند. آن‌ها به دلیل توانایی خود در کنترل تولید چربی‌های پوست و از بین بردن باکتری‌های موجود در پوست می‌توانند به عنوان یک عامل درمانی برای مشکلات پوستی مورد استفاده قرار بگیرند.
آلفا هیدروکسی اسیدها چگونه کار می‌کنند؟

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)، با تحریک رشد سلول‌های جدید و تسهیل در آزاد شدن سلول‌های قدیمی پوست، باعث بهبود سلامت و زیبایی پوست می‌شوند.

AHA ها با تغییر pH پوست، سطح اپیدرم را برای تاثیر سایر مواد موجود در محصولات پوستی آماده می‌کنند. با افزایش pH پوست، چسبندگی سلول‌های مرده بیشتر شده و سلول‌های جدیدتر به سطح پوست نزدیک‌تر می‌شوند. این فرآیند باعث بهبود بافت پوست و کاهش خطوط ریز پوست می‌شود.

همچنین، AHA ها با تحریک تولید کلاژن و افزایش حجم مواد فیبری موجود در پوست، باعث بهبود قابل توجهی در لیفتینگ پوست و کاهش چین و چروک پوست می‌شوند.

به طور کلی، AHA ها با تحریک رشد سلول‌های پوست، بهبود بافت پوست، کاهش خطوط ریز پوست، تحریک تولید کلاژن و الاستین و کاهش چین و چروک پوست موثر می‌باشند
فواید هیدروکسی اسید ها برای پوست

فواید استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) برای پوست بسیار زیاد است و در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

لایه‌های مرده پوست را حذف می‌کند: یکی از اصلی‌ترین فواید AHA، حذف لایه‌های مرده پوست و افزایش نرمی و صافی پوست است.

رفع جوش‌های پوستی: استفاده از AHA باعث کاهش افراز غیرطبیعی چربی پوست می‌شود که از ترشح اکنه و جوش‌های پوستی کمک می‌کند.

کاهش چین و چروک: استفاده از AHA می‌تواند با افزایش تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک به کاهش چین و چروک پوست کمک کند.

بهبود بافت پوست: استفاده از AHA باعث بهبود بافت پوست، تحریک رشد سلول‌های پوست، کاهش خطوط ریز پوست و حتی کمک به درمان پوسته‌شدگی و درماتیت می‌شود.

روشن کنندگی پوست: AHA ها با تحریک رشد سلول‌های جدید، بهبود رنگ و لوکو پوست را نیز به دنبال دارند.

بهبود جذب محصولات پوستی: استفاده از AHA به دلیل تغییر pH پوست، سطح اپیدرم را برای جذب مواد موجود در محصولات پوستی آماده می‌کند.

کاهش اثرات آفتاب: استفاده از AHA به دلیل دارا بودن خاصیت پیلینگ، می‌تواند به حذف لایه‌های پوستی که تیرگی پوست را ایجاد کرده‌اند کمک کند و بهبود رنگ پوست را به همراه داشته باشد

به طور کلی، AHA ها با افزایش تولید کلاژن و الاستین، حذف لایه‌های مرده پوست، بهبود بافت پوست و کاهش چین و چروک، روشن کنندگی پوست و بهبود جذب محصولات پوستی، به عنوان یکی از مؤثرترین و محبوبترین محصولات پوستی در دسترس هستند.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 17 یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

دلایل پوسته پوسته شدن ناخن و درمان آن

پوسته پوسته شدن ناخن به علت چند عامل مختلف ممکن است رخ دهد. در ادامه به بررسی این عوامل و علت های پوسته پوسته شدن ناخن می پردازیم:

۱. خشکی ناخن: یکی از علت های اصلی پوسته پوسته شدن ناخن، خشکی آن است. این مشکل معمولا به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده، تماس مکرر با آب، هوای خشک و کمبود مواد غذایی مهم مانند ویتامین A، سیستین و بیوتین رخ می دهد.

۲. عفونت های قارچی: عفونت های قارچی مانند عفونت ناخن، قارچ شناسی و واکنش های التهابی ناشی از آنها، می تواند به پوسته پوسته شدن ناخن منجر شود.

۳. عوامل شیمیایی: استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند ناخن پوش، لاک ناخن و از این قبیل محصولات می تواند باعث پوسته پوسته شدن ناخن شود.

۴. نوع شغل و فعالیت: شغل هایی که شامل استفاده مکرر از آب یا مواد شیمیایی می شوند، مانند شستن دست ها یا ظرف ها، می تواند به پوسته پوسته شدن ناخن منجر شود.

۵. بیماری های خاص: برخی از بیماری های پوستی و عوامل داخلی مانند کمبود روی، روماتیسم، دیابت، بیماری های کبدی و کلیوی می تواند باعث پوسته پوسته شدن ناخن شوند.

در هر صورت، در صورتی که پوسته پوسته شدن ناخن شما بسیار شدید است و با استفاده از روش های خانگی و مراقبت از ناخن های خود بهبود نیابد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید

راه های جلوگیری از پوسته پوسته شدن ناخن

یکی از روش‌های مهم جلوگیری از پوسته پوسته شدن ناخن، استفاده از دستکش در زمان انجام کارهای منزل و تمیزکاری است. استفاده از دستکش در برابر تماس مستقیم ناخن با آب و مواد شوینده، خشک شدن ناخن‌ها را کاهش داده و سلامت آنها را حفظ می‌کند. همچنین، پوشیدن دستکش به عنوان یک محافظ از پوست دست و پوست ناخن در برابر تحریک بیش از حد، که ممکن است به دنبال تماس با مواد شوینده باشد، عملکرد خوبی دارد. در نتیجه، برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن ناخن، از دستکش در زمان انجام کارهای منزل استفاده کنید.
یکی از روش‌های مهم جلوگیری از پوسته پوسته شدن ناخن، اجتناب از گذاشتن آب روی پوست دست است. بهتر است در زمان شستشوی دست‌های خود، از یک حوله تمیز استفاده کنید و دست‌های خود را کاملا خشک کنید. گرچه ممکن است فکر کنید آب روی پوست، باعث افزایش رطوبت آن و بهبود آب‌رسانی پوست می‌شود، اما واقعیت این است که آب باقی‌مانده روی پوست می‌تواند باعث کاهش رطوبت ناخن‌ها و پوست شود. بنابراین، برای حفظ سلامت ناخن و پوست دست، بهتر است از گذاشتن آب روی آن‌ها خودداری کنید و دست‌های خود را بعد از شستشو به‌طور کامل خشک کنید.

درمان پوسته پوسته شدن ناخن

برای درمان ناخن پوسته پوسته شده، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

مرطوب کردن ناخن: استفاده از روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و … می‌تواند به نرمی و مرطوب شدن ناخن کمک کند و پوسته پوسته شدن را کاهش دهد.
استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده: استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده و حاوی گلیسرین و روغن نارگیل، می تواند به نرم شدن ناخن و بهبود آن کمک کند.
مصرف مکمل های غذایی: مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین E، ویتامین B7 (بیوتین)، سیستین، روی و آهن می‌تواند به بهبود سلامتی ناخن و کاهش پوسته پوسته شدن آن کمک کند.
استفاده از آنتی فنگال و ضد قارچ: در صورتی که علت پوسته پوسته شدن ناخن، عفونت قارچی باشد، استفاده از آنتی فنگال و ضد قارچ، می‌تواند به بهبود ناخن کمک کند.
رعایت بهداشت ناخن: رعایت بهداشت ناخن مانند بریدن ناخن‌ها به درستی، استفاده از محصولات شوینده شدید، استفاده از دستکش در صورتی که با مواد شیمیایی سر و کار دارید، می تواند به بهبود و پیشگیری از پوسته پوسته شدن ناخن کمک کند.

در هر صورت، در صورتی که پوسته پوسته شدن ناخن شما بسیار شدید است و با استفاده از روش های خانگی و مراقبت از ناخن های خود بهبود نیابد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 35 سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تاثیرات استفاده از ماسک زیر چشم و ماسک دور چشم

جوانسازی پوست دور چشم یکی از ضروری ترین اصول زیبایی صورت بوده که ممکن است که به دلایل مختلف سلامت خود را از دست دهد و به شکل ظاهری ما آسیب بزند. همه ما شاید دربرهه ای از زمان زندگی مان سیاهی دور چشم را تجربه و از بابت آن نگرانی وناراحتی زیادی را متحمل شده باشیم . پوست زیر چشم به دلیل این که نسبت به جاهای دیگر صورت نازک و بسیار حساس بوده عدم رسیدگی می تواند عوارض ناشی از آن را به آسانی بروز دهد و نشانه های پیری زود هنگام را در صورت تان به همراه داشته باشد. همچنین نباید فراموش کنیم که هرچه دیرتر به فکر پیشگیری باشیم به نسبت درمان آن سخت تر می شود.
عوامل مختلف در آسیب پوست اطراف چشم

افزایش سن

همانطور که در بالا گفته شد به دلیل حساسیت بالای ناحیه ی اطراف چشم ، اولین تاثیر و علائم پیری در آن جا شروع می شود.بالا رفتن سن و نور خورشیدو عوامل دیگر باعث پایین آمدن سطح کلاژن پوست شده و همچنین باعث کاهش رطوبت پوست اطراف چشم شده که این امر موجب از دست دادن خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست شده .

کمبود خواب

خواب در زندگی انسان نقش مهمی داشته که کاهش در ساعت خواب شبانه شما می تواند یکی از عوامل اساسی در ایجاد پف و گودی زیر چشم باشد . لازم به ذکر است اگر این عامل به صورت متداول تکرار شود می تواند زیبایی شما را در معرض خطر قرار دهد.

استرس عامل اساسی در گودی چشم

امروزه به دلیل فشار بالای زندگی که موجب استرس درانسان ها شده عوارض زیادی برای بدن و پوست داشته که می تواند به صورت پف و ورم ، سیاهی و گودی زیر چشم خود را نشان دهد.

قرار گرفتن در معرض خورشید

اشعه مضر UV که ازتابش خورشید ساطع می شود ؛ پیامدهای منفی زیادی بر روی بدن ما داشته. در صورت مواجه شدن پوست با نور خورشید و پرتوهای فرابنفش ، ملانین های موجود در بدن کار ملانین سازی را آغاز کرده که این واکنش باعث تیره شدن پوست می شود. بهتر است بدانید که ملانین در پوست اشعه های مضر را جذب کرده و از پوست محافظت می کند.

کمبود آب

آب در جوانسازی و مرطوب شدن پوست نقشی اساسی داشته که باعث طراوت و شادابی پوست شده زمانی که بدن شما دچار کمبود آب شده پوست ناخودآگاه کدر و خشک شده و باعث پوست پوست شدن شدید می شود .
برخی از عوامل دیگر که ما در به وجود آمدن آن نقش نداشته ایم

کمبود آنمی در بدن
مشکلات تیروئید
ژنتیک
نازک شدن پوست زیر چشم
آلرژی
مصرف الکل و سیگار

حال که راجب عوامل مختلف آسیب های پوست زیر چشم سخن گفتیم پس راه درمان چیست؟

جالب است بدانید که در قدیم هم از طلا و فواید آن برای درمان عوارض پوستی و شادابی آن کمک می گرفتند که کشور های مصر و ژاپن در این زمینه پیشتاز بوده اند. اگر شما جز آن دست از افرادی هستید که فکر می کنید طلا فقط برای زینت و تجمل گرایی است باید بگویم سخت در اشتباه هستید. امروزه از طلا در ماسک ها و انواع لوازم بهداشتی به طور وسیع بکار می برند تا از خاصیت های پنهان و ارزشمند آن بهرمند شوند.

با توجه به گفته های بالا ما به شما ماسک زیر چشم طلا هومای را پیشنهاد می کنیم این ماسک به دلیل خاصیت های فراوان ، تمام مسائل و مشکلات بالا را برای پوست شما برطرف می سازد . به جرات می توان گفت که این ماسک به دلیل مواد تشکیل دهنده مرغوبی که دارد می تواند برای انواع پوست ها اعم از خشک ، چرب و مختلط سازگار و مفید باشد و در شادابی و جوانسازی پوست بسیار شگفت انگیز و موثر عمل کند.

امروزه به دلیل فعالیت های زیاد در خارج از خانه و تماس پوست با ذرات مضر دود آلاینده ها و استفاده مدت زمان طولانی از لوازم آرایش ها که بعضا مواد اولیه تشکیل شده آن ها نامرغوب می باشد می تواند به پوست ظریف اطراف چشم ها آسیب زده و پوست را خسته کند . شما می توانید هنگام به اتمام رسیدن مشغله های روزانتان صورت خود را به طور کامل پاکسازی کرده و این ماسک را زیر چشم خود قرار داده و اجازه تنفس به پوست خود دهید.
خشکی پوست زیر چشم

شما در هر سنی می توانید خشکی پوست زیر چشم را تجربه کرده باشید و از داشتن چنین پوستی آزرده خاطر باشید اما با استفاده از ماسک دور چشم هومای دیگر شاهد چنین ماجرایی نخواهید شد. مهم نیست چند سال دارید شما با هر سنی می توانید از این ماسک پر خاصیت بهره ببرید. ذرات ریز طلا در این ماسک باعث رفع خشکی و مرطوب نگه داشتن پوست در زمان طولانی می شود..

تولید محتوا لوپاس بازدید : 23 سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

آنتی اکسیدان چه تاثیراتی در سلامت پوست ما دارد؟

آیا شما هم زمان خرید محصولات مراقبتی برای پوست خود ، نگاهی به مواد اولیه آن می اندازید ؟ مواد اولیه مرغوب محصولات مراقبتی از اهمیت فراوانی برخوردارند که باعث تاثیر گذاری دوچندان آن بر روی پوست می شود. یکی از مواردی که در اکثر مواد اولیه محصولات به چشم می خورد آنتی اکسیدان است . آیا شما از خاصیت های آنتی اکسیدان با خبر هستید ؟ به دلیل اهمیت این موضوع این مطلب را به این عنصر شگفت انگیز اختصاص داده ایم .
دشمن سرسخت رادیکال های آزاد

آنتی اکسیدان ترکیباتی است که مانع اکسیداسیون در بدن شده ، که موجب شکل گیری رادیکال های آزاد می شود برای دریافت بهتر این موضوع به بررسی کامل رادیکال های آزاد و نحوه به وجود آمدن آن در بدن می پردازیم. رادیکال های آزاد چیست؟ چه مزیت و یا خطراتی برای بدن دارد ؟
رادیکال آزاد چیست؟

می دانید که الکترون های موجود در بدن به صورت زوج بوده اند تا بتوانند عملکرد درستی داشته باشند. اما گاهی الکترون جفت خود را از دست داده و به همین علت با هر الکترون و یا سلولی که برخورد می کند واکنش نشان می دهند تا الکترون از دست رفته خود را بازیابی نمایند.

از این رو سلول های ترکیب شده با یک الکترون توانایی عملکرد صحیح را نداشته وخطرات و مضرات زیادی برای بدن روی می آورند اما شاید برایتان سوال باشد که این رادیکال ها فقط در بدن ما انسان ها هستند؟ باید بگوییم که خیر علاوه بر این که در بدن ما انسان ها وجود داشته اند این رادیکال ها می توانند در هر جا یی باشند؛ در هوایی که ما تنفس می کنیم ، در موادی که در اطراف ما هستند و….

اما بهتر است بدانید که همه رادیکال های آزاد برای بدن مضر نیستند ، نوعی از رادیکال های آزاد توسط خود اعضای بدن تولید می شوند که برای اندام های بدن بسیار مفید هستند ، برای مثال کبد رادیکال هایی تولید کرده و از آن برای سم زدایی بدن استفاده می کند یا گلبولهای سفید از رادیکال های آزاد به عنوان از بین بردن میکروب و ویروس ها استفاده می کنند .

اما عوامل تشدید کننده رادیکال های آزاد مضر در بدن

رژیم غذایی غلط
استعمال دخانیات
مصرف الکل
آلودگی محیطی
اشعه UV
و …

زمانی که رادیکال های آزاد در بدن بیشتر از آنتی اکسیدان باشند را ” استرس اکسیداتیو ” می گویند که تداوم آن در بدن باعث شکل گیری انواع بیماری خواهد شد از جمله :

پیری زودرس و کاهش طول عمر
ایجاد چین و چروک
افتادگی پوست
ایجاد لک برروی پوست
و…

حال که به بررسی رادیکال های آزاد پرداختیم از دشمن سرسخت آن سخن می گوییم ؛ آنتی اکسیدان ها.

آنتی اکسیدان ها نوعی از ویتامین آنزیم و مواد معدنی محلول در آب بوده ( در بدن ذخیره نشده و همواره باید برای بدن از طریق مواد غذایی و یا محصولات مراقبتی تامین نمود) که یکی از وظایف مهم آن محافظت در برابر آسیب های سلولی پوست می باشد و رادیکال های آزاد را مهار می کند.
آنتی اکسیدان ها در شکل های مختلفی هستند مانند

کاروتنوئید ها
فلانوئید ها
لیکوپن
ویتامین هایC , Eو…..

ویتامین E

این نوع ویتامین جزو بهترین آنتی اکسیدان ها بشمار رفته که بدن ما توانایی تولید آن را ندارد و فقط به وسیله گیاهان تولید می شود. یکی از منابع اصلی این ویتامین ، روغن های گیاهی بوده لازم به ذکر است که این روغن ها در بردارنده آلفا ، بتا ، گاما و… هستند . در ادامه به معرفی برخی از روغن ها دارای ویتامین Eمی پردازیم.

روغن آفتاب گردان
روغن جوانه گندم
روغن گلرنگ
روغن زیتون
روغن ذرت
روغن بادام
از دیگر منابع ویتامین E آجیل ها وگوشت ها هستند اما بهتر است بدانید که چربی های حیوانی از ویتامین های بالاتری برخوردارهستند . نکته قابل ذکر اینکه حرارت باعث از بین رفتن این ویتامین می شود. اما راحل چیست ؟ شما می توانید بدون حرارت از روغن های دارای ویتامین E در سالاد ها استفاده کنید و گوشت ها را در آب طبخ نمایید .

با تامین این آنتی اکسیدان در بدن خود می توانید سطح ایمنی خود را بالاببرید و از پیرشدن پوست خود جلوگیری کنید که در ادامه به جزئیات و مزیت بیشتر آن می پردازیم .

با خوردن ۱۵ میلی گرم ویتامین E می توانید تاثیرات شگفت انگیزی را بر روی پوست خود ببنید از جمله :

مرطوب کننده : پوست را کاملا آبرسانی می کند و باعث خاصیت ارتجاعی و کشسانی آن می شود .
بهبود التهابات : اگر پوستتان دچار التهاب و یا آفتاب سوختگی شده این روغن ها می توانند به کمک شما بیایند .
احیا کننده سلول ها : این ویتامین به بازسازی سلول های آسیب دیده پوست بسیار کمک می کند و باعث درمان سریع جای زخم و التهاب می شود.
باعث جریان خون کف سر : با ماساژ روزانه کف سر با روغن های دارای ویتامین E باعث حفظ رطوبت موشوید و از شکنندگی ، خشکی مو ، شوره یا همان پوست پوست شدن سر جلوگیری کنید.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 1,684
  • بازدید کلی : 4,072