loading...
فروشگاه محصولات مراقبت از پوست
تولید محتوا لوپاس بازدید : 20 پنجشنبه 15 دی 1401 نظرات (0)

 

اگر از طرفداران مراقبت از پوست یا متخصص زیبایی هستید، به احتمال زیاد نام میکرونیدلینگ و میکرودرم را شنیده اید. میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن راه حلی ایده آل در جوانسازی پوست بوده که در مقایسه با روش های تهاجمی و جراحی نیز بسیار کم خطر و با تاثیر فراوان هستند به همین بابت دو روش میکرودرم ومیکرونیدلینگ از روش ها محبوب و پرطرفدار در میان بانوان نیز محسوب می شود. اما تفاوت این دو روش پرطرفدار در چیست؟ کدام روش با پوست شما سازگار تر است؟ با مقاله در میس طب همراه باشید تا به این موضوع نیز بپردازیم: میکروبلیدینگ و میکرونیدلینگ به‌عنوان دو روشی که شبیه به هم هستند اما کارهای متفاوتی انجام می‌دهند، می‌توانند به راحتی با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. برای کمک به شما که احساس آگاهی بیشتری داشته باشید، مقاله مختصری ایجاد کرده ایم. اگر شما هم از کارایی و تفاوت این دو روش نوین در جوانسازی پوست شناخت کافی ندارید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.
اهداف کلی میکرودرم و میکرونیدلینگ:

از بین بردن جای جوش و اسکار
تغییر رنگ پوست ناهموار یا هایپرپیگمنتیشن
رفع چین و چروک
رفع لکه های خورشید یا ملاسما
از بین بردن لکه های پیری
برطرف کردن کسلی چهره و بازگرداندن شادابی و نشاط به چهره
میکرودرم یا میکرونیدلینگ ؛ کدام بهتر است؟

به طور کلی، میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری برای از بین بردن لکه‌ها، علائم اولیه چروک و منافذ باز پوست است. در حالی که میکرونیدلینگ نوعی روش درمانی است که با استفاده از سوزن‌های ریز، برای جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. میکرونیدلینگ معمولا برای بهبود جای زخم، لکه‌های پوستی و منافذ بزرگ پوست به کار گرفته می‌شود. جالب است بدانید شما در خانه یا محیط‌هایی مثل سالن‌های زیبایی و اسپا هم می‌توانید خدمات میکرودرم را دریافت کنید؛ اما میکرونیدلینگ حتما باید تحت نظر دکتر پوست انجام شود. البته فراموش نکنید دستگاه‌های میکرودرم خانگی، تاثیر بسیار کمتری نسبت به خدماتی که دکتر زیبایی ارائه می‌دهد، دارند.

مزایای میکرودرم

تحریک سلول های میکروبلاست و افزایش تولید کلاژن
ایمن بودن و غیر تهاجمی بودن این روش
بدون نیاز به بیهوشی
بدون دوره نقاهت
در مقایسه با سایر روش های زیباسازی پوست، مقرون به صرفه بودن
بهبود منافذ باز پوست
شادابی و لطافت پوست
از بین بردن چین و چروک و خطوط پوستی
رفع جای جوش، زخم، آکنه و حتی آبله مرغان
بدون درد و عوارض جانبی و با نتیجه فوری
قابل اجرا بر روی انواع پوست با رنگ های مختلف

عوارض میکرودرم

بعد از انجام آن پوست شما به آفتاب بسیار حساس می شود.
احتمال به وجود آمدن زخم و خراش وجود دارد (البته در این صورت پوست مجدد ترمیم و بازسازی می شود)
مشاهده قرمزی و تورم در پوست به مدت یک هفته.

مزایای میکرونیدلینگ

بازسازی پوست و رفع جای زخم از روی پوست
تحریک کلاژن سازی در پوست و کمک به زیبایی و جوانسازی پوست
روشن کننده پوست
هزینه بسیار پایین و مقرون به صرفه
قابلیت اجرا بر روی نواحی حساس مانند دور چشم، گردن و…
قابلیت استفاده بر روی هر رنگ پوست
رفع چین و چروک و خطوط روی پوست
درمان کننده و برطرف کننده جای جوش و آکنه
کاهش دهنده ترک های ناشی از حاملگی و یا چاقی و لاغری

عوارض میکرونیدلینگ

حساسیت پوستی
التهاب و ورم بسیار خفیف
قرمزی و تورم
میکرودرم چیست؟

میکرودرم ابریژن یک شکل رایج از لایه برداری مکانیکی است که برای بسیاری از اهداف زیبایی استفاده می شود. از آنجا که لایه سطحی اپیدرم را از بین می برد، روی پوشش پوست هیدرولیپید تأثیر می گذارد پس میکرودرم ابریژن شاخه ای از درم ابریژن می‌تواند روی صورت و بدن انجام شود تا سلول‌های مرده یا آسیب دیده در لایه بالایی پوست لایه برداری (حذف) شوند. میکرودرم ابریژن مانند این است که با یک دستگاه به آرامی پوست شما را سمباده زنی کنند. دستگاه میکرودرم ممکن است نوک الماسی داشته باشد یا از کریستالی ریز یا ذرات خشن ساخته شود.
میکرودرم برای درمان چه نوع پوستی مناسب است؟

میکرودرم ابریژن همانند میکرونیدلینگ، به بازسازی انواع پوست کمک می‌کند. این روش، پوست صورت و بدن شما را لایه‌برداری کرده و به این ترتیب سلول‌های مرده و آسیب‌دیده لایه خارجی پوست، از بین می‌روند و سلول‌های جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند. بنابراین استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن می‌تواند باعث جوان‌سازی پوست صورت و بدن شما شود. دکتر پوست معمولا میکرودرم ابریژن را برای موارد زیر توصیه می‌کند:

اسکار آکنه
تغییر رنگ ناهمگون پوست یا هایپرپیگمنتیشن
لک‌های پوستی ناشی از آفتاب یا ملاسما
لک‌های ناشی از افزایش سن
پوست کدر و خسته

https://dermisteb.com/%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%d8%af%d9%84%db%8c%d9%86%da%af%d8%9f-%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-%d9%be%d8%b2/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 21 پنجشنبه 15 دی 1401 نظرات (0)

راز جوانسازی‌پوست چیست؟ پوست خود را در یک ساعت، ۱۰ سال جوان کنید! اگر این موضوعات را تا چند سال پیش می خواندید به طورحتم باور نمی کردید اما از آنجا که مراقبت از پوست و درمان های پزشکی برای رفع نگرانی های پوستی خاص روز به روز پیچیده تر می شوند می توانید ایمان بیاورید که اینکار شدنی است. در حال حاضر مجموعه‌ای از روش‌های غیرتهاجمی برای مقابله با طیف وسیعی از مشکلات پوستی وجود دارد که آسیب‌های ناشی از نور خورشید و چین و چروک گرفته تا پرپیگمانتاسیون، اسکار آکنه و موارد دیگر را درمان می کند. توسعه تکنیک‌های پیشرفته جوان‌سازی پوست انجام شده و نتیجه ی آن روش های غیر تهاجمی هستند، زمان بهبودی بسیار کوتاه تری نسبت به لیفت صورت سنتی دارند و می توانند به پیشرفت های ظریفی دست یابند که در واقع بسیار طبیعی به نظر می رسند.

پس گزینه های شما چیست؟ رایج ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک های ریز، اسکارها، رنگدانه های ناهموار و سایر نواقص پوستی چیست و کدام بهترین نتیجه را به دست می آورد؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم. این مطلب را ازدست ندهید .
۱.جوانسازی‌پوست با پلاژن تراپی!

پلاژن مجموعه ای از عوامل فرم دهی صورت را برای کاهش چربی، چین و چروک، سلولیت، علائم کشش و و همچنین سفت کردن پوست و رفع خطوط ریز ارائه داده که در نهایت موجب جوانسازی پوست می شود. پلاژن تراپی روشی غیرتهاجمی توسط میکرونیدل ها یا همان سوزن های کوچک و امواج رادیویی بی خطر انجام می شود. بدین صورت که امواج رادیویی همانند دستگاه آر اف با گرم کردن پوست صورت سبب کاهش طول فیبرهای کلاژنی در پوست شده و باعث سفت شدن پوست و همچنین کاهش چروک های پوستی می شود. در واقع این روش کمترین آسیب پوستی را به دنبال دارد و امواج رادیویی نیز دارای انرژی کمی هستند و به پوست آسیبی نمی رسانند.

از جمله کاربرد های دستگاه پلاژن می توان به کاهش چین و چروک های موجود در پوست، رفع افتادگی و شل شدن پوست اشاره کرد. همچنین این روش سبب بازسازی پوست، بازگشت طراوت و شادابی می شود. در واقع با بستن منافذ بزرگ، سبب هیدراته شدن پوست می شود. پلاژن تراپی معمولا با نظر پزشک در فاصله ۳ تا ۶ ماه انجام می شود.

حفظ رطوبت و هیدراته شدن پوست
با افزایش میزان الاستین پوست سبب ایجاد قابلیت کشسانی در پوست می شود.
بهبود لکه های پوستی (در مواردی منجر به از بین بردن کامل لکه ها می شود.)
لایه برداری قوی و روشن کننده
درمان سریع و بهبودی در کوتاه ترین زمان
پلاژن تراپی با تحریک کلاژن سازی، سبب افزایش استحکام پوست می شود.
کاهش چین و چروک های پوست و بهبود انواع آکنه
به طور کلی با افزایش سه ماده کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید، سبب احیاء و جوانسازی پوست می شود.
۲.میکرودرم را برای جوانسازی‌پوست

میکرودرم روش موثر دیگر برای زیبایی و جوانسازی پوست است. اساس این روش لایه برداری از پوست با استفاده از تکنیک‌های مختلف است. همراه با لایه برداری، اثرات پیری پوست کاهش یافته و نمای آن جذاب و زیبا می‌شود. این روش زیبایی برای تمامی افراد با رنگ پوست‌های مختلف، ایمن و موثر است. میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی جدید زیباتر، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

کاربردها و فواید میکرودرم ابریژن در جوانسازی‌پوست

چین و چروک‌های سطحی و ظریف
شل شدن پوست
ناهماهنگی در رنگ پوست
ناهماهنگی در بافت پوست
خال‌ها و ضایعات قهوه‌ای رنگ ناشی از افزایش سن
لکه‌های تیره‌ای که بعد از درمان آکنه به جا می‌مانند
جای زخم یا اسکار
ملاسما.

اما ناگفته نماند که نتایج میکرودرم ابریژن موقتی هستند و معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه دوام دارند. هرچه بیشتر مراقب پوست خود باشید، نتایج ماندگارتر خواهند بود. همچنین نیاز است که جلسات ترمیمی را ۳ تا ۶ ماه یکبار انجام دهید. حفظ رطوبت، پاکیزه نگه داشتن پوست و همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب باعث افزایش ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن می‌شوند.

https://dermisteb.com/3-%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%9b-%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%85%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d8%af-10-%d8%b3%d8%a7%d9%84/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 22 شنبه 03 دی 1401 نظرات (0)

آیا تا به حال به روتین پاکسازی صورت خود توجه کرده اید؟ چه کسی پوستی درخشان و بدون لک نمی خواهد!؟ ای کاش یک راه آسان برای داشتن پوستی زیبا، بدون آکنه یا جوش سرسیاه بدون هیچ تلاشی وجود داشت! در اینجا ۴مرحله ای که برای پاکسازی صورت در خانه دنبال می کنم آورده شده است. شما می توانید با این راهکار پوست خود را به طور کامل پاکسازی نمایید و از زیبایی چهره خود در آیینه لذت ببرید:
مرحله ۱: پاکسازی
صورت خود را با شستشوی صورت یا پاک کننده صورت و آب ولرم بشویید، آن را با یک حوله نرم خشک کنید. اگر به تازگی به خانه برگشته اید، احتمالاً منافذ پوست شما بسته شده است و یک دور تمیز کردن ممکن است کمکی نکند. بنابراین، مقداری شیر پاک کننده را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را روی پوست خود بمالید.

مرحله ۲:از پدهای آرایشی پنبه ای خالص استفاده کنید:
نکته مهم دیگری که باید رعایت کنید این است که از پدهای آرایشی ۱۰۰% پنبه ای استفاده کنید تا از باقی ماندن الیاف پنبه روی پوست خود جلوگیری کنید. پدهای آرایشی پنبه خالص جانسون جاذب هستند و به راحتی قابل استفاده هستند، به سادگی آب میسلار پاک کننده خود را روی پد آرایش بمالید و پس از شستن صورت خود، باقی مانده آرایش را پاک کنید. پیشنهاد ما پد پاک کننده آرایش ایپک ٧٠ عددی است که تشکیل شده از پنبه بوده که قابل استفاده در تمامی سطح پوست و انواع پوست است.

مرحله ۳ پاکسازی صورت : بخار
در مرحله بعد، از یک دستگاه بخار استفاده کنید تا حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که پوست شما می تواند بخار را تحمل کند، مقداری بخار روی صورت خود بمالید. اگر دستگاه بخار ندارید، می‌توانید مقداری آب را در ظرفی گرم کنید و با صورتتان درست بالای ظرف کنار آن بایستید. برای نتیجه موثرتر، هنگام انجام این کار، خود و ظرف را با حوله بپوشانید. پس از بخارپز کردن، از یک پاک کننده جوش سر سیاه استفاده کنید تا جوش های سرسیاه را از بین ببرید و بخار آب روی صورتتان را با استفاده از یک دستمال نرم یا حوله پاک کنید.

مرحله ۴: اسکراب
از یک محصول اسکراب صورت برای اسکراب صورت خود استفاده کنید تا سلول های مرده پوست از بین برود. صورت خود را حدود ۵ تا ۷ دقیقه اسکراب کنید و چند دقیقه قبل از اینکه با آب بشویید، بگذارید بماند. به جای یک محصول آماده، می توانید از مخلوط شکر و عسل، شکلات و شکر یا زغال اخته و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کنید.

مرحله۵تغذیه پوست پاکسازی صورت: تونر
هنگامی که صورت خود را پس از استفاده از پک صورت خشک کردید، از یک تونر استفاده کنید که به حفظ تعادل pH کمک می کند. می توانید از سرکه سیب، آلوئه ورا، خیار یا گلاب به عنوان تونر به جای مواد موجود در فروشگاه ها استفاده کنید.

مرحله 6: مرطوب کننده
مرحله آخر استفاده از مرطوب کننده است. یک مرطوب کننده آبرسان را روی پوست و گردن خود بمالید. من پوست خشکی دارم بنابراین از یک مرطوب کننده غلیظ استفاده می کنم. هر زمان که دست خود را دارید، پاکسازی صورت را انجام دهید و پوستی درخشان و درخشان خواهید داشت.

https://dermisteb.com/%d9%be%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%88-4-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 22 شنبه 03 دی 1401 نظرات (0)

خطوط دور چشم ها معمولاً از دهه ۲۰ سالگی ما شروع می شود: با افزایش سن، چند خط ریز و چین و چروک زیر چشم ما شروع می شود. این خطوط فقط نشانه ای هستند که سلول های پوست ما در حال از دست دادن کلاژن هستند و توانایی خود را برای تجدید خود کاهش می دهند. اما باید بدانید که همیشه این چین وچروک ها نشانه پیری نیستند .در ادامه با ما همراه باشیدتا شما را با این دلایل نیز آشنا نماییم.

شروع به استفاده از رتینول کنید
بیایید مستقیماً به ضخامت آن بپردازیم، درست است؟ تنها موثرترین ماده مراقبت از پوست برای خلاص شدن از شر چین و چروک، چیزی جز رتینول نیست، بنابراین دلیل خوبی وجود دارد که اخیراً بر بازار مراقبت از پوست تسلط یافته است. رتینول خود مشتقی از ویتامین A است که می تواند متابولیسم سلول های پوست را تحریک کرده و تولید کلاژن را تشویق کند.” کلاژن چیزی است که باعث می شود پوست صاف به نظر برسد. به طور کلی، هر چه کلاژن در پوست شما کمتر باشد، چین و چروک و خطوط بیشتری خواهید داشت. رتینول می تواند در داخل پوست جذب شود و هنگامی که با آنزیم های خاصی ترکیب شود، به ترتینوئین (شکل اسیدی ویتامین A که به نام رتینوئیک اسید نیز شناخته می شود.

بنابراین قدم اول در مبارزه همیشه با خطوط دور چشم این است که یک محصول غنی از رتینول را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

۲. ناحیه دور چشم خود را مرطوب کنید
وقتی صحبت از کرم دور چشم استانداردی می شود که برای خرید آن نیازی به نسخه پزشک نیست با توجه به اینکه این برند مورد علاقه بسیاری از متخصصان پوست و متخصصان مراقبت از پوست است، تعجبی ندارد. این کرم دور چشم فهرستی طولانی از مواد ضد چروک مانند رتینول، اسید هیالورونیک، ویتامین E، ویتامین C و پپتیدها دارد.

۳. ماسک آلوئه ورا برای رفع خطوط دور چشم
آلوئه ورا خواص زیادی برای سلامتی پوست و مو دارد و یکی از این فواید، رفع خطوط زیر چشم است. این گیاه حاوی ویتامین های E و C و بتاکاروتن است که تاثیر فوق العاده ای در حفاظت از پوست و جوانسازی آن دارد. برای آماده کردن این ماسک به ژل آلوئه ورا، آب خیار و ماست نیاز دارید. دو برگ گیاه آلوئه ورا را با چاقویی تیز برش دهید و ژل آن خارج کنید این ژل را با یک قاشق ماست و 4 قاشق آب خیار مخلوط کنید. مخلوط را به ناحیه زیر چشم بمالید و ده دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب بشویید. برای اثرگذاری بهتر و سریع به صورت روزانه از این ماسک جادویی استفاده کنید

https://dermisteb.com/%d8%ae%d8%b7%d9%88%d8%b7-%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 27 شنبه 03 دی 1401 نظرات (0)

هیدرودرم ابریژن و هر آنچه که باید در رابطه باآن بدانید !!

هیدرودرم ابریژن به دلیل وجود قابلیت های بسیار ویژه پاکسازی، سم زدایی ، آبرسانی برای تمام انواع پوست مناسب بوده و در درمان آکنه‌ها و رفع علایم پیری پوست بسیار موثر است. هیدرودرم ابریژن می‌تواند پوست‌هایی که به هر دلیل دچار آسیب شده‌اند را درمان کند؛ از آسیب‌های ناشی از آفتاب، زخم‌ها و اسکارها گرفته تا تاثیرات ناخواسته افزایش سن. این روش با استفاده از سیستم ملایم‌تر و موثرتر از میکرودرم ابریژن کریستالی، باعث نرمی، درخشش و جوانی پوست می‌شود.
هیدرودرم چگونه کار می‌کند ؟

مرحله ۱: سم‌زدایی
مرحله‌ی سم‌زدایی کمک می‌کند آبرسانی پوست بهتر انجام شود و اثرات درمانی برای مدت طولانی‌تر پایدار بماند.در این مرحله به کمک روش‌هایی سیستم لنفاوی پوست را تخلیه شده که این کار باعث خونرسانی بهتر به پوست صورت و گردن می‌شود.

مرحله ۲: پاکسازی و لایه‌برداری
در مرحله دوم، لایه‌ای از پوست که دارای سلول‌های مرده است برداشته می‌شود. این لایه خارجی‌ترین لایه روپوست است که از آلودگی‌ها و سلول های مرده ساخته شده و بدن شما به صورت طبیعی تلاش می‌کند که از شر آن‌ها خلاص شود.

مرحله ۳: افزودن مواد شفاف کننده
در مرحله سوم تلاش می‌کنیم تا با استفاده از اسیدهای ملایم و ضعیفی مثل سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید پوست شما درخشان و شفاف کنیم. این اسیدها مواد به جا مانده در منافذ پوستی مسدود را شل می‌کنند که برای درمان پوست‌های چرب و پوست‌های مستعد آکنه و جوش بسیار مفید است. پس می‌بینید که هیدرودرم ابریژن فقط روشی برای جوانسازی پوست نیست، بلکه به شکل موثری باعث ارتقای سلامت پوست شما می‌شود.

مرحله ۴: استخراج
در این مرحله باز هم پوست را پاکسازی می‌کنیم. سرم و اسیدی که در مراحل قبل استفاده کردیم، لایه برداری خود را انجام داده‌اند و از این جا به بعد باید لایه‌های جدا شده را برداشت کنیم. سیستم پنوماتیک پیشرفته‌ی دستگاه در این مرحله به شکل یک ساکشن یا مکنده‌ی بسیار قدرتمند عمل می‌کند. مکنده‌ی هیدرودرم منافذ بسته پوستی را باز کرده و لایه‌های برداشت شده از پوست را جمع آوری می‌کند. حتی می‌توانید در آمدن جوش‌های سرسیاه خود را ببینید. ساکشن همزمان با این کارها، پوست شما را ماساژ داده و خونرسانی را بهبود می‌بخشد.

مرحله ۵: آبرسانی
در این مرحله از درمان تمامی مواد کلیدی مورد نیاز پوست را به شکل سرم یا محلولی ویژه به پوست می‌رسانیم. سرم آبرسان سرشار از مواد آنتی‌اکسیدانی است که پوست شما را شفاف و درخشان می‌کند. اثرات درمانی این سرم حتی پس از یک جلسه نمایان می‌شود. در این مرحله می‌توان از سرم درمابیلدر استفاده کرد که یک ماده‌ی پروتئینی ضد پیری است و باعث افزایش کلاژن سازی و بهبود چین و چروک‌های عمقی پوست می‌شود. سرم هیجان انگیز دیگری که در درمان استفاده می‌شود، بریتنول است که برای درمان لکه‌های پوستی معجزه می‌کند.

مرحله ۶: جوانسازی پایانی
در این مرحله از نوردرمانی استفاده می‌کنیم. لامپ‌های LED قرمز و مادون قرمز باعث جوانسازی پوست می‌شوند و همچنین قرمزی پوست را کاهش داده و شروع کلاژن سازی را تحریک می‌کنند.

https://dermisteb.com/%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c%da%98%d9%86/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 18 شنبه 03 دی 1401 نظرات (0)

آیا در سنین میانسالی هستید اما روتین خاصی برای پوست خود ندارید؟ روتین پوست درمیانسالی چگونه است؟ میانسالی پیر شدن پوست دوره ای اجتناب ناپذیر است که به مرور زمان برای هر فردی اتفاق می افتد. اما از آنجا که پوست زنده است و نفس می کشد ممکن است برخی از عادات اشتباه نیز این فرایند را تسریع نمایند. اما در حالت طبیعی با افزایش سن لایه خارجی پوست یعنی اپیدرم نازک می‌شود. حدودا از ۴۰ سالگی به بعد تعداد سلول‌های حاوی رنگدانه (ملانوسیت‌ها) نیز کاهش می‌یابد. این عوامل موجب می‌شوند تا پوست نازک‌تر شده و افتادگی پوست بیشتر شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نخستین نشانه‌های پیری پوست معمولا از دور چشم‌ها آغاز می‌شود. زیرا پوست دور چشم ده برابر بیشتر از پوست بقیه نواحی صورت نازک است. اما شما با داشتن روتین پوستی صحیحی می توانید حتی در این سنین هم به شادابی و طراوت پوست خود کمک نمایید. پس با ما همراه باشید تا نکاتی که باید در روتین پوستی خود رعایت کنید را به شما گوشزد نماییم.

نکته مهم روتین پوست در میانسالی
خوشبختانه این روزها با پیشرفت روش های جوانسازی پوست در کلینیک ها و همچنین ماسک های دور چشم و سایر محصولات مراقبت از پوست ضد پیری می توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند. با این حال برای ایجاد یک برنامه مراقبت از پوست واقعاً مؤثر ضد پیری، به شروع با عادات مراقبت از پوست سالم کمک می کند.

۱.شستشوی پوست ۲ بار روز
می دانید که پوست دارای میلیون ها منافذ بوده که پوست از همین راه اکسیژن و مواد مغذی را به خود جذب می کند. آلودگی و سبوم اضافی که در منافذ پوست ها جمع می شوند می تواند پوست را کدر نمایند. شما می توانید با شسشوی روزانه ۲ بار تمام این آلودگی ها را از روی پوست خود پاک کنید. بنابراین به یک شوینده صورت مناسب نیاز دارید. بهتر است از شوینده‌های ملایم استفاده کرده و با صابون صورت خود را شستشو ندهید

۲.حمام آب داغ ممنوع !!
اگرچه دوش آب داغ به خصوص در فصول سرد سال بسیار لذت بخش است. اما باید بدانید که آب داغ رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و پوست دچار خشکی بسیار زیاد نیز می شود. از طرفی آب داغ سبب می‎شود هیدراسیون مو‌ها از حالت تعادل خارج شده و موها خشک و شکننده شوند؛ وقتی که مو‌ها شکننده و خشک شوند شروع به ریزش می‌کنند.

3.استفاده از ضد آفتاب پایه و اساس روتین مراقبتی
یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین پوستی در میانسالی زدن کرم ضد آفتاب است. محافظت از پوست در برابر نور خورشید پایه و اساس هر نوع روتین پوستی ضد پیری به حساب می‌آید. اشعه مضر خورشید (UV) سبب می‌شود تا علائم پیری پوست زودتر از موعد مشاهده شود. علاوه بر کرم ضد آفتاب بهتر است در زمانی که تابش نور خورشید زیاد است، از کلاه و عینک آفتابی استفاده کرده و تمام قسمت‌های پوست بدن خود را که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، بپوشانید.

4.کرم دور چشم بعد از ۴۰ سالگی
همان‌طور که اشاره کردیم پوست ظریف دور چشم معمولا زودتر از دیگر قسمت‌های پوست نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد. کرم دور چشم با آبرسانی به پوست اطراف چشم از خشک شدن و ایجاد چروک پیشگیری کرده و حتی خطوط ریزی که از قبل وجود داشته‌اند را هم کاهش می‌دهد. استفاده از کرم دور چشم می‌تواند علاوه بر کاهش چین و چروک در کاهش پف و تیرگی زیر چشم نیز تاثیرگذار باشد. متخصصان پوست اغلب توصیه می‌کنند که استفاده از کرم دور چشم از اواسط دهه بیست زندگی آغاز شود تا اثر پیشگیری‌کننده داشته باشد. در روتین پوستی در میانسالی کرم دور چشم هم باید حتما جای داشته باشد.

https://dermisteb.com/%d8%b1%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%9b-%d8%a7%da%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d9%86%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d9%be%d9%88/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 20 یکشنبه 27 آذر 1401 نظرات (0)

مانند بسیاری از نگرانی های مراقبت از پوست، سن در ایجاد چین و چروک پیشانی نقش دارد. گفته می‌شود، فقط به این دلیل که گذر زمان باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین می‌شود، به این معنا نیست که عوامل دیگری نیز دخیل نیستند.
هر روز صبح از ویتامین C و SPF استفاده کنید:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید نقش مهمی در ظاهر جوان پوست دارد. اما صبرکنید ! همانقدر که نور خورشید تاثیر فراوانی در زیبایی پوست دارد به همان اندازه می تواند مضر باشد. چراکه هر چه بیشتر در معرض آفتاب قرار بگیرید، ممکن است در طول زمان پوست شما خشک‌تر، لکه‌دارتر و شل‌تر شود. به این ترتیب، مهم است که موادی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید که می تواند به معکوس کردن برخی از اثرات مضر کمک کند.

سرم ویتامین سی را جدی بگیرید!

تنوع محصولات ضد چروک موجود در بازار بسیار زیاد است، بنابراین هنگام خرید، باید به مواد تشکیل دهندۀ آنها دقت کنید تا محصولی را انتخاب کنید که بتواند مشکلات پوستی شما را برطرف کند. یکی از این مواد ویتامین C است. vitamin c آنتی اکسیدانی است که می تواند به محافظت از سلول های پوستی در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک کند.

سرم ویتامینc سبب درخشندگی پوست و بهطور کل کاهش چین و چروک می شود. این سرم را صبح و عصر، بعد از پاک کردن پوست و قبل از زدن مرطوب کننده استفاده کنید تا در مدت زمان کوتاهی چین و چروک های پیشانی خود را از بین ببرید. به همین دلیل است که همیشه باید از ویتامین C برای تقویت تولید کلاژن، مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد، محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB، کمک به محو شدن لکه‌های تیره و داشتن پوستی روشن‌تر استفاده نمایید. از طرفی استفاده از ضدرآفتاب با حداقل SPF 30می تواند از پوست شما در برابر این اشعه های مضر نیز جلوگیری نماید.

به دنبال محصولات مملو از اسید هیالورونیک باشید. هیالورونیک اسید به دلیل توانایی آن در نگه داشتن ۱۰۰۰ برابر وزن خود در آب یکی از مورد علاقه ترین مواد موجود در بازار مراقبت از پوست است. در حالی که این از نقطه نظر هیدراتاسیون باورنکردنی است.

استفاده از رتینوئیدها را در شب شروع کنید:
استفاده از رتینوئیدها برای روتین ضد پیری بسیار مفید است. این مواد مغذی رشد کلاژن را تحریک کرده و بافت پوست ها را در شب ها تحریک می کند. تا جایی که این محصولات را به عنوان ماده ضد پیری نیز می شناسند. رتینوئید مانند بسیاری از محصولات ضد پیری و درمان آکنه، علاوه بر حذف سلول‌های مرده پوست، مولکول‌های کوچکی که رتینول را در عمیق‌ترین سطح اپیدرم(سطح بیرونی پوست) تشکیل می‌دهند، به لایه میانی پوست هدایت می‌کند.

میکرودرم روشی قطعی در محو چین و چروک پیشانی
روش‌های بسیاری برای جوانسازی پوست در کلینیک‌ها وجود دارد، یکی از این روش ها میکرودرم پوست است که روشی بسیار محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود. بارها پیش آمده است در آینه به پوست خود دقت کرده‌ایم و دیدن چین و چروک‌های ریز ما را مضطرب و نگران کرده است. پیری و چین و چروک پوست حقیقتی است که نمی‌توان از آن فرار کرد. اما می‌توان آن را به تعویق انداخت. روش‌های فراوانی برای جلوگیری از پیری زودرس وجود دارد. انواع لیفت صورت، عمل‌های جراحی، تزریق ژل یا تزریق کلاژن، روش‌های سخت و پر هزینه‌ای هستند. در کنار این‌ها درمان‌های فیزیکی که در تماس با پوست انجام می‌شوند هم کمک شایانی به کاهش سرعت فرآیند پیری و زیباتر ماندن پوست خواهند داشت.

https://dermisteb.com/%da%86%db%8c%d9%86-%d9%88-%da%86%d8%b1%d9%88%da%a9-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 15 یکشنبه 27 آذر 1401 نظرات (0)

 

ماسک موی خانگی آووکادو + موز
موز سرشار از پتاسیم، کربوهیدرات، روغن‌های طبیعی و ویتامین‌ها، ثابت می‌کند که برای درمان مو و پوست سر شما بسیار مفید است. این ماسک مو دمی شده با موز شوره سر را کنترل می کند، موها را نرم می کند، از خاصیت ارتجاعی طبیعی مو محافظت می کند و از شکاف و شکستگی موها جلوگیری می کند. از طرف دیگر آووکادو به جوانسازی و تغذیه پوست سر کمک می کند. پروتئین ها، اسیدهای آمینه و ویتامین های موجود در آووکادو به رشد رشته های طولانی تر و قوی تر کمک می کند. این ماسک موی خانگی یکی از بهترین راه‌ها برای نرم کردن موهایتان یک بار در ماه است.
ماسک موی خانگی تخم مرغ + مایونز

مزایا: تخم مرغ سرشار از پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین های B کمپلکس، مواد مغذی مورد نیاز موهای شما را فراهم می کند تا سالم و براق به نظر برسند. تخم مرغ از تقویت رشد مو گرفته تا بهبود حالت ارتجاعی مو و التیام آسیب تا درخشندگی بیشتر، یک ماده شگفت انگیز است که موهای شما را مرطوب و هیدراته نگه می دارد. ال سیستئین، یک اسید آمینه موجود در سس مایونز به تغذیه پوست سر کمک می کند تا رشد موی سالم را تقویت کند. تخم مرغ و سس مایونز در کنار هم تمام خوبی های طبیعی موهای شما هستند تا موهای شما عالی به نظر برسد

ماسک موی خانگی ماست + عسل
فواید: ماست سرشار از پروتئین، به تغذیه مو کمک می کند و در نتیجه آن را قوی تر و سالم تر می کند. خواص ضد قارچی آن پوست سر را تسکین می دهد، موخوره را آرام می کند و ریزش مو را کنترل می کند. عسل به عنوان یک نرم کننده به حفظ رطوبت مو کمک می کند و شکستگی مو را کاهش می دهد. عسل فولیکول های مو را تقویت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. این دستور العمل ماسک موی خانگی سالم مطمئناً موهای خشک و خشک شما را زنده می کند. حداقل یک بار در هفته موهای خود را با این ماسک مغذی نوازش کنید تا موهای خود را بازسازی و حفظ کنید

https://dermisteb.com/%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%85%d9%88/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 21 یکشنبه 27 آذر 1401 نظرات (0)

 

آیا از تاثیر میکرودرم برای پوست باخبر هستید ؟ جوانسازی پوست موضوعی که اغلب افراد به ویژ بانوان به دنبال آن هستند. می دانید که با افزایش سن پوست کلاژن خود را از دست داده و به مرور زمان گونه ها افتاده تر می شوند. اما خوشبختانه با پیشرفت علم شما می توانید با حتی در سنین بالا نیز پوست خود را کشیده و جوان ببینید. یکی از روش های موثر در این زمینه میکرودرم است. میکرودرم یک روش کم تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می شود. این روش می تواند ظاهر آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک ها، خطوط ریز، لکه های ناشی از افزایش سن، اسکار آکنه، ملاسما و سایر نگرانی ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد.
در این روش از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده استفاده می شود تا به آرامی لایه بیرونی ضخیم پوست را از بین برده و سطح پوست را جوان می کند

میکرودرم برای چه کسانی مناسب است؟
فواید میکرودرم برای پوست همه افراد بزرگسال و سالم با مشکلات پوستی کم به وضوح قابل مشاهده است. همچنین افرادی که پوست آنها دارای عوارضی مانند آفتاب سوختگی، لکه های پوستی، چین و چروک های ریز، بافت آسیب دیده، مشکلات رنگدانه ای و یا اسکارهای پوستی است، کاندیدای مناسبی جهت بهره مندی از فواید این روش درمانی می باشند. علاوه بر آن افرادی که دچار روزاسه یا آکنه های پوستی هستند نیز می توانند از مزایای میکرودرم برای درمان پوست خود استفاده کنند.

از بین بردن لکه های پیری و لکه های قهوه ای:

در بسیاری از مواقع لک‌های حاملگی، لک های پیری، لک‌های ناشی از استفاده از داروی خاص و… می‌تواند باعث تیره و روشن شدن پوست صورت شود. اگر به دنبال آن هستید تا پوست صورتتان را یکدست و یکنواخت کنید، بهتر است از میکرودرم صورت استفاده کنید. میکرودرم صورت می‌تواند با لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست باعث روشن شدن و یکدست شدن رنگ پوست صورت شود.

کنترل چربی پوست صورت:

خشکی پوست صورت و ترک‌های پوستی می‌تواند دلیلی بر ایجاد چین و چروک روی پوست صورت باشد. استفاده از میکرودرم صورت می‌تواند ترشح چربی پوست را کنترل و از خشکی پوست صورت و ایجاد چین و چروک‌های بیشتر جلوگیری نماید. میکرودرم با لایه‌برداری پوست صورت و تحریک غدد به تولید چربی طبیعی صورت می پردازد که این امر موجب لطافت و نرمی پوست نیز می شود.

https://dermisteb.com/%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 29 یکشنبه 27 آذر 1401 نظرات (0)

پوست به عنوان مهمترین عنصر زیبایی به حساب می آید. اما با توجه به افزایش سن ممکن است فرسوده و دستخوش تغییراتی شود. این تغییرات می ‌تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. چگونه می توان پوست معیوب را درمان کرد؟ چگونه می توان افراد با سن بالا را مجددا جوان نمود؟ آیا روش های درمانی مستقیم روش های خوبی می باشند؟ آیا روش های غیرمستقیم کارسازتر نیستند؟بسیاری از افراد به دلیل ترس از روش های غیر مستقیم سر خورده و معلول به همان مالیدن کرم های بی خاصیت ادامه می دهند. در این مورد باید گفت که امروزه روش های درمانی مختلفی به صورت غیرمستقیم به افراد ارائه می شود. یکی از روش‌ های غیرمستقیم پلاژن تراپی می باشد.

درمان القای پلاژن ، یک روش درمانی جدید برای جوان‌سازی پوست با حداقل تهاجم است که برای بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها و همچنین زخم‌ها روی صورت و بدن طراحی شده است. درمان القای پلاژن از سوزن‌های ریز بر روی یک قلم پوستی درجه پزشکی استفاده می‌کند که روی پوست حرکت می‌کند تا زخم‌های سوراخ‌دار کوچک با فاصله‌ی یکسان روی پوست ایجاد شود. خوشه های سوزنی کوچک روی یک دستگاه دستی به داخل پوست نفوذ می کنند و رشته های پلاژن قدیمی را می شکنند و تولید الیاف الاستین را از لایه های عمیق درم به سطح تحریک می کنند.

کاربردهای پلاژن تراپی
این روش پرطرفدار مزایای زیادی به همراه دارد از جمله رفع چین و چروک و خطوط ریز ، سفت و محکم شدن پوست صورت ، کاهش زخم‌ها، آکنه‌ها و علائم کشیدگی پوست. همچنین با این روش درمانی می‌توان رنگدانه‌های پوست را به حداقل رساند .

کاهش سلولیت و چربی های زیر پوستی
بازگرداندن حالت ارتجاعی پوست
کاهش چین و چروک
جوانسازی پوست
ایجاد استحکام بافت پوست

دستگاه پلاژن تراپی چگونه کار می کند؟
دستگاه پلاژن، با استفاده از تکنولوژی سوزن های بسیار کوچک(Micro-needle)، امواج رادیویی بی خطر و سیستم دینامیکی فعال سازی عضلات صورت عمل می کند. بدین شکل که به وسیله ی گرم کردن پوست صورت توسط طول موج های رادیویی و کوتاه کردن فیبر های کلاژنی، پوست صورت سفت تر و خوش فرم تر از قبل خواهد شد.دستگاه پلاژن صورت به روش انرژی ولودرم هیبریدی یک تزریق بسیار سریع و ریز توسط طول موج های رادیویی در پوست ایجاد کند.

چه کسی می تواند از پلاژن تراپی بهره مند شود؟
درمان القای پلاژن برای انواع پوست مناسب است و کاندیدای ایده آل کسانی هستند که مایل به بهبود شلی پوست، خطوط صاف و چین و چروک، کند کردن شروع روند پیری یا بهبود ظاهر جای زخم ناشی از آکنه هستند، همچنین به تقویت دیواره های مویرگی ضعیف کمک می کند که باعث قرمزی منتشر (روزاسه) می شوند. اگر از خانواده آکوتان استفاده کرده اید باید شش ماه صبر کنید. این درمان کم تهاجمی جوانسازی پوست برای تحریک تولید کلاژن طبیعی بدن برای بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها، زخم‌های آکنه، روزاسه، برخی از رنگدانه‌ها و همچنین زخم‌های روی بدن طراحی شده است

https://dermisteb.com/%d9%be%d9%84%d8%a7%da%98%d9%86-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c/

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 341
  • بازدید سال : 1,665
  • بازدید کلی : 4,053