loading...
فروشگاه محصولات مراقبت از پوست
تولید محتوا لوپاس بازدید : 28 دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

معرفی تاثیرات شگفت آور خیار برای پوست | ماسک خیار ARFA

داشتن پوستی درخشان و شفاف آرزوی هر فردی است که ممکن است بر اثر عوامل گوناگون ، پوست دچارفرسودگی ، کدری و رنگ پریدگی شود. اما خوشبختانه روش های گوناگونی برای رفع این عارضه وجود دارد که به همین علت گاها موجب سردرگمی افراد در این زمینه می شود. اما ما با معرفی یک ماسک خانگی در ادامه این مطلب راهنمای شما در این زمینه هستیم.

خیار را رنده کرده و چند قطره لیمو ترش را درون آن بریزید و ژل گیاه آلوئه ورا را هم با آن مخلوط کنید در مرحله بعد این ماسک را به پوست تمیز خود بمالید و ۱۵ یا ۲۰دقیقه صبر نمایید. بعد از خشک شدن این مواد می توانید صورت خود را با آب ولرم خوب بشویید. شما برای عملکرد بهتر این موضوع می توانید قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را از مواد آرایشی پاک کنید.

می دانید که برای شفافیت و شادابی پوست عوامل مختلفی دخیل است مانند رطوبت بالا، عدم لک وجوش و… . خیار درون این ماسک ، با خواص زیاد توانسته از پس همه این موارد برآید و پوستی به شفافیت آینه را به شما هدیه دهد.

درمان آفتاب سوختگی
آفتاب سوختگی یکی از معضلاتی است که بعضا با رعایت نکردن برخی موارد، گریبان گیر افراد می شود. اشعه UV خورشید باعث از بین رفتن کلاژن وهمچنین باعث تخریب بافت های پوست می شود که نتیجتا موجب به وجود آمدن التهاب و لک های صورت می شود. اما با مصرف زیاد خیار و یا استفاده مداوم از انواع ماسک این میوه می توانید به کلاژن سازی بدن خود کمک کنید. در واقع خیار با آنتی اکسیدان بالا درون خود مانند یک ضد التهاب قوی عمل کرده و باعث رفع هرگونه اثر آفتاب سوختگی می شود.

شما با انجام چند کار ساده می توانید ماسکی مفید برای درمان این عارضه برای پوست خود درست کنید. ابتدا خیار را رنده کنید و سپس بر روی پوست خود بمالید ، همین ! برای عملکرد بهتر این موضوع می توانید خیار رنده شده را درون فریزر قرار دهید تا خوب یخ ببندد. سپس این قالب های یخ را به پوست خود بمالید، این کار باعث شوکه شدن سلول ها می شود و علاوه بر رفع حرارت بدن و مرطوب شدن تمامی لایه های پوست ، به کوچک شدن منافذ پوست هم کمک می کند.
درمان سلولیت
سلولیت عارضه ای شایع در بانوان است که به ندرت در بین آقایان هم دیده می شود. اما برای رفع هرچه بهتر این بیماری ابتدا به تعریف این بیماری می پردازیم ؛ سلولیت ، شکل هایی از چربی است که به صورت بریده بریده در لایه های زیرین پوست ران ، شکم و بازو شکل می گیرد و باعث پدیدار شدن پوستی ناصاف و ناهمواره می شود. لازم به ذکر است که بعضا این بیماری موجب بروز قرمزی ، التهاب ، حساسیت و گاها درد می شود و ظاهر ناخوشایندی برای اندام فرد به وجود می آورد.

اما ماسک خیار چه کمکی برای رفع این موضوع می کند؟ خیار به دلیل تشکیل شدن از آب فراوان بافت های پوست را کاملا آبرسانی می کند. همچنین این امر موجب کلاژن سازی در پوست شده و در نهایت به استحکام و صافی پوست کمک شایانی می کند و باعث از بین رفتن این عارضه بر سطح بدن شما می شود.

فقط کافی است خیار را به صورت حلقه حلقه برروی نواحی دارای سلولیت بگذارید و تاثیرات فوق العاده آن را با چشم خود مشاهده نمایید.
درمان منافذ باز پوست
پوست دارای منافذی است که هم محل رویش مو و هم مسئولیت اکسیژن رسانی به بافت های زیرین دارد. می دانید که بر اثر عوامل مختلف چون: عدم استفاده از ضد آفتاب ، افزایش سن ، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب ، عدم شستشوی صورت و کمبود آب و… منافذ کم کم باز شده و باعث ایجاد جلوه بد در فرد می شود. اما راه چاره چیست ؟ آب خیار به دلیل وجود آنتی اکسیدانی چون ویتامین cمانند یک تونر خیلی قوی عمل می کند و همه آلودگی های سطح پوست و حتی منافذ عمیق را کاملا ازبین می برد. این کار موجب حفظ شادابی و طراوت پوست در مدت زمان طولانی می گردد.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 31 یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

فیس واش صورت چه مزایایی را برای صورت به دنبال خواهد داشت؟

پاک کننده ها به دلیل تمیز کردن آلودگی های روی پوست یکی ازمهمترین محصول های مراقبتی بوده که به همین علت فیس واش ها به عنوان یکی از موادهای شوینده پوست، توانسته با فرمولاسیون قوی خود از همه پاک کننده ها پیشی گرفته و جای خود را در بین مردم باز کند. امروزه به دلیل استفاده ازانواع لوازم های آرایشی و بهداشتی مختلف وهمچنین نشستن آلودگی و میکروب های آب و هوایی بر روی پوست ، موجب انسداد منافذ پوستی شده که این عوامل باعث عدم رسیدن اکسیژن به سلول های در زیر پوست شده که کدری و خشکی پوست و همچنین چین چروک ها را به همراه دارد.

همانطور که می دانید پاکسازی پوست به شفافیت و ابریشمی کردن پوست کمک خواهد کرد و عدم انجام این کارباعث تجمع میکروب و چربی های مضر ناشی از کرم پودرها در روزنه های کوچک پوست شده که خود دلیل بزرگی برای جوش های دردناک می باشد. استفاده منظم از بهترین محصول پاک کننده یک اصل در بخش روتین مراقبت از پوست بشمار رفته وهمچنین یکی ازعوامل بنیادی و اساسی در سالم ماندن آن بوده است. به علت اهمیت بالای این مساله به شرح بیشتر این موضوع می پردازیم .

در ابتدا ما در ادامه به چند عادت اشتباه که دشمن پوست می باشد را معرفی می کنیم :

شستن صورت قبل از خواب : در طول روز پوست ما ، در معرض انواع آلودگی های آب و هوایی و .. قرار می گیرید که اگر محافظت نشود ممکن است پوست دچار التهاب گردد. بهتر است بدانید که شب ها هنگام خواب سلول های پوست زمانی برای بازسازی خود پیدا می کنند که اگر سطح پوست آلوده باشد ممکن است با این عمل با اختلال مواجه شده وبیماری های پوستی گریبان گیر شما شوند.
شستن صورت در صبحگاه: شاید شما هم تجربه کرده باشید که صبح ، زمان بیدار شدن احساس می کنید پوست شما کمی چرب شده که می تواند عواملی در ایجاد آن دخیل باشند از جمله میکروب های بالش چربی های مو باشد در ایجاد این عامل دخیل باشند. شستشو در ابتدای روز باعث شاف شدن و درخشندگی صورت تا پایان روز می شود .
شستشوی زیاد با آب داغ ممنوع! : آب با دمای بالا دشمن پوست می باشد . گرمای زیاد آب موجب از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی پوست شده و به همین دلیل خشکی غیر طبیعی را برای پوست ایجاد می کند.
شستوشوی مکرر: بعضا افراد تصور می کنند که با شستن زیاد صورت خود می توانند پوست شفاف و درخشانی را برای خود به ارمغان آورند ، اما ما به شما میگوییم که این کار کاملا اشتباه است باید دقت کنید که شستن مکرر پوست نه تنها به سلامتی آن کمک نکرده بلکه انجام مداوم این کاراز بین بردن چربی طبیعی بر روی قشر نارک پوست شده و خشکی زیاد را در پی دارد.
پاک کننده اشتباه: این گزینه مهم ترين عامل برای پاکسازی صورت بوده شما با انتخاب شوینده اشتباه صدمات جبران ناپذیری را خود به پوست خود بزنید. به دلیل اهمیت بالای این مورد در ادامه به توضیح بیشتر این موضوع می پردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید .

زمان های گذشته به دلیل کمبود مواد شوینده پوست، موادی که برای پاک کردن پوست از آلودگی ها به کار می رفت منحصر به صابون ها بود به همین دلیل جز پرفروش ترین محصول بهداشتی به شمار می رفت. اما امروزه به دلیل تنوع زیاد و تولید محصول مراقبتی مناسب برای انواع پوست ها استفاده ازصابون سنتی منع شده است.

حال شاید برای شما جای سوال باشد که چرا استفاده ازآن منع شده است ؟ در جواب این سوال باید بگوییم که صابون هایی که در گذشته استفاده می شدند به دلیل ترکیبات و مواد موجود در آن ، باعث اختلال در غدد های چربی می شد و همچنین نیز سطح زیادی از چربی صورت را پاک می کردند. از دیگر معایب این پاک کننده خشن از بین بردن رگ های خونی شده و پوست را دچار التهاب و قرمزی می کند بر همین اساس این صابون ها برای پوست خشک و حساس بسیار نامناسب بوده ولی اکثر مردم به علت عدم آگاهی از این موضوع و بدون توجه به نوع پوست خود از این محصول استفاده می‌کردند.

توجه به این نکته ضروری است که بعضی از متخصصان پوست و مو برای بیماران خود صابون هایی رامختص به مشکلات پوستی آن ها تجویز می نمایند که این صابون ها با صابون های سنتی کاملا متفاوت بوده و نباید از مصرف آن ها خودداری نمود.
بهترین مواد شوینده کدام است؟

شاید در نظر شما و در نگاه اول شستشوی صورت خیلی ساده بنظر برسد و با آب زدن سطحی به صورت خود این کار را به پایان برسانید. اما بهتر است بدانید که مواد آرایشی باقی مانده بر روی پوست با آب زدن سطحی از بین نرفته و ذرات ریز آنها که با چشم قابل رویت نبوده در منافذ پوست باقی می مانند و باعث بروز جوش و آکنه می شوند. به همین سبب استفاده از روش درست و انتخاب محصولی مناسب برای شستشو ، کاری بسیار مهم می باشد. امروزه به دلیل تنوع مواد شوینده پوست از برند های مختلف انتخاب بهترین آن کار بسیار مشکلی است اما ما در این مطلب راهنمای شما در این امر مهم هستیم.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 31 شنبه 09 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

آشنایی با عارضه های شایع در میان شناگران

شنا یکی از تفریحات پرطرفدار فصل تابستان است که برخی از افراد به طور حرفه‌ای این رشته ورزشی را دنبال می‌کنند. اما سوالی که پیش می‌آید، آیا آب مشترک بین عموم سلامت پوست را به خطر می‌اندازد؟ باید بگوییم بله، زیرا استخرها در همه فصول، مخصوصاً در روزهای گرم سال دارای مشتریان فراوانی هستند و به همین علت می‌توانند ریسک انتقال آلودگی را به همان نسبت افزایش دهند.
بیماری های انتقال یافته به بدن فرد می تواند گوناگون و متنوع باشد که ما در این مطلب قصد داریم بیماری های پوستی ناشی از شنا کردن دراستخرها را برای شما معرفی نماییم .

خشکی پوست شناگران
شاید شما هم بعد از بیرون آمدن از استخر احساس خشکی پوست به شما دست داده اما علت آن چیست؟ خشکی پوست یکی از مسئله های رایج در میان شناگران است . علت آن هم این است که پوست ما از یک لایه چربی برای جلوگیری از خشکی زیاد و آسیب های ناشی از آن شکل گرفته که عدم چربی و رطوبت پوست باعث خشکی ، قرمزی ، التهاب وخارش ها را در سطح پوست می شود. اما ماندن ساعات طولانی در آب ، استحمام با آب داغ باعث از بین رفتن این لایه های محافظتی پوست می شود.ناگفته نماند کلر و مواد خاص برای ضد عفونی آب درون استخر با اینکه باعث پاکسازی آب می شوند از طرف دیگر موجب خشکی پوست نیز می شوند.
برای رفع این مشکل بهتر است برای دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید وسعی کنید زمان آن را تاحد امکان کوتاه و حین شستن بدن خود از صابون های ملایم که قلیایی نیستند همچون صابون های بچه و یا پن های شستشو استفاده شود. لازم به ذکر است که بعد از خشک کردن پوست بهتر است از یک مرطوب کننده کمک بگیریم تا بدن رطوبت را بازسازی کند .برای این منظور می توانید از لوسیون ها و روغن های سبک تر چون روغن زیتون ، روغن نارگیل و هسته انگور و یا از ماسک های آلوئه ورا هم استفاده نمایید. اما اگر با رعایت این نکات بازهم دارای خشکی و خارش شدید هستید لازم است برای درمان آن به پزشک مراجعه نمایید.
قارچ های پوستی
قارچ یک بیماری های عفونی واگیر دار است که حتی با برخورد سطحی پوست فرد مبتلا با فرد دیگر ، انتقال صورت می گیرد. لازم به ذکر است درمان این معضل پوستی ، بسیار مهم می باشد چراکه ممکن است به تمام بدن سرایت کند و باعث تحت تاثیر گذاشتن سلامتی وزیبایی فرد شود. قارچ ها می توانند دارای انواع مختلف با شکل و ظاهر متفاوت باشند اما معمولا لک های برجسته قرمز هستند که به مرور زمان تغییر رنگ می دهند و تبدیل به رنگ قهوه ای می شود که اغلب با خارش های شدید همراه می باشند.
• قارچ پا : از قارچ های پوستی رایج در استخر ها ” تینه آ پدیس ” است که اغلب در لای پای انگشتان شکل می گیرد. این بیماری پوستی ممکن است با تماس با پوست دیگران و استفاده از حوله دیگران و یا راه رفتن با دمپایی های مشترک در فضای استخر ها انتقال یابد. شکل ظاهری این نوع عارضه پوستی لک های قرمز است که با پوسته های فلس مانند که سطح رویی آن را پوشانده می شود.

تینا ورسیکولر : یک نوع از قارچ های پوستی تیناورسیکولر است که این نوع از قارچ ها لک های سفید ، قهوه ای بر همه نواحی بدن می توانند شکل بگیرند.
قارچ های ناخن : قارچ ها می توانند برروی ناخن ها هم تاثیر بگذارد و آن را بد شکل و ضخیم کنند . ناخن هایی که از عارضه عفونت قارچی برخودارند دارای رنگ غیر طبیعی بوده و به آسانی خرد و شکننده می شوند.
از دیگر قارچ های پوستی
• قارچ کشاله ران
• قارچ کف سر
• قارچ های کچلی

درمان های خانگی
• استفاده از صابون های ضد قارچ
• استفاده از سرکه سیب حداقل روزی دوبار
• استفاده از روغن های ( روغن سیر ، روغن پونه ، روغن نارگیل )
• برگ زیتون
بیماری ویروسی
یکی از بیماری های ویروسی زگیل کف پا است که یکی از بیماری های بی خطر ، شایع در استخر ها هستند که بر روی بیرونی ترین لایه پوست شکل می گیرد و با راه رفتن پا برهنه و یا استفاده از دمپایی عمومی فرد مبتلا می تواند این ویروس این باکتری را در محوطه ی استخر پخش نماید .

تولید محتوا لوپاس بازدید : 34 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

خواص شگفت انگیز انار برای پوست و مو

انار یکی از خوش مزه ترین میوه ها در سراسردنیا به حساب آمده که با فواید بسیار زیاد و نقش مفید آن برای بدن ، موجب درمان بسیاری از بیماری ها می شود. یکی از فواید این میوه بهشتی ، تاثیر بسیار زیاد بر زیبایی و سلامت پوست و مو است. به همین علت مورد توجه اکثر دانشمندان و پزشکان متخصص زیبایی قرار گرفته و از این میوه ارزشمند به عنوان ماده اصلی ، در بیشتر ماسک ها و کرم ها استفاده می کنند
جلوگیری از چین و چروک پوست
رسیدن به دوران کهنسالی امری اجتناب ناپذیر است و موجب بروز عارضه بر اندام های مختلف بدن از جمله پوست می شود. می دانید که چین و چروک ها هم جزوی از فرایند پیری محسوب شده و ممکن است بروز این عامل برای اکثر افراد مخصوصا بانوان بسیار آزار دهنده باشد.

در ایجاد چین و چروک های پوستی عوامل مختلفی دخیل هستند نظیر ، کمبود رطوبت بدن ، آلودگی ها و… اما یکی از مهمترین دلایل ، کمبود کلاژن در بدن است. نرمال شدن سطح کلاژن بدن باعث کاهش عمق خط چروک ها می شود که در نهایت به جوانسازی پوست می انجامد.
با افزایش سن ، سطح کلاژن بدن پایین می آید و سلول ها توانایی بازسازی و ترمیم آن را ندارند به همین سبب چروک ها در نواحی مختلف بدن مخصوصا صورت شکل می گیرند. اما میوه انار با خواص جوانسازی وشاداب کنندگی پوست و همچنین دارا بودن اسید آلاجیک درون خود به آبرسانی بافت های بدن کمک می کند. با افزایش سطح رطوبت بدن ، آب به درون بافت های پوست نفوذ می‌کند و سفتی ، استحکام پوست و کاهش چین و چروک ها را در پی خواهد داشت. همچنین آب انار به دلیل سبکی و لطافت بسیار زیاد ، مناسب پوست حساس اطراف چشم نیز می باشد و رفع خطوط ریز اطراف چشم را به دنبال دارد .
اگر حس می کنید پوستتان نمای قبل را نداشته وچروک های ریز در پوستتان دیده می شود پس از این ماسک استفاده نمایید :

برای درست کردن این ماسک نیاز به انجام کار خاصی ندارید ، فقط کافی است انار را به دونیم تقسیم کرده ، دانه های آن را جدا و به خوبی له کنید سپس آب انار را به پوست خود بمالید . به مدت ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا به خوبی جذب منافذ پوست شود ، سپس می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. مصرف دوبار در هفته از این ماسک در مدت زمان کوتاه تاثیرات شگفت انگیزی را به وجود خواهد آورد .

تولید محتوا لوپاس بازدید : 24 سه شنبه 25 بهمن 1401 نظرات (0)

شما در راستای استفاده از ماساژ صورت می توانید جوانسازی و زیبایی را برای پوست صورت خود به ارمغان بیاورید. این روزها در بسیاری از کلینیک های زیبایی و آرایشگاه ها شاهد ماساژ صورت به صورت تخصصی هستیم ،از همین رو از ارزش آن بر سلامت و زیبایی نمیتوان چشم پوشی کرد. ماساژ دورچشم و صورت یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به‌وسیله پزشک متخصص یا به‌تنهایی انجام دهید.  ضمن آرامش بخشیدن به عضلات صورت به سلامت پوست کمک می‌کند. این یک اثر آرامش‌بخش و جوان‌کننده است و به شما کمک می‌کند تا ظاهر بهتری داشته باشید. یکی از مزایای اصلی این کار ، توانایی آن در بهبود ظاهر کلی پوست است. یک منبع مورد اعتماد، اثربخشی ماساژ را که شامل یک دستگاه ماساژ تحریک کننده است، بررسی کرد. شرکت کنندگان به مدت ۸ هفته از یک دستگاه ضد پیری و کرم روی صورت و گردن خود استفاده کردند.

ماساژ صورت 87645312

۵ مزایای شگفت انگیز و معجزه آسای ماساژ

فشار سینوس: تا زمانی که مشکل شما شامل یک مورد عفونی یا در مرحله حاد سینوزیت نباشد، می‌توانید از ماساژ برای کاهش فشار سینوس، ناراحتی و احتقان استفاده کنید. ماساژ سینوس همچنین ممکن است به تخلیه مخاط ، تسکین سردرد و تقویت گردش خون کمک کند. برای تأیید و گسترش تأثیرات ماساژ فشار سینوسی، مطالعات علمی عمیق‌تری لازم است.

آکنه : تحریک پوست از طریق ماساژ می‌تواند به گردش خون کمک کرده و ظاهر آکنه را کاهش دهد. برخی افراد با انجام ماساژ روغن زیتون برای درمان آکنه شاهد تغییرات چشمگیری در ظاهر خود بوده‌اند. نتایج متفاوت است، بنابراین اگر موضوعی است که می‌خواهید آن را امتحان کنید، قبل از ماساژ دادن کل صورت ، بهتر است آن را در یک ناحیه کوچک آزمایش کنید. از هرگونه حرکات شدید یا لایه‌بردار به‌خصوص در مناطق حساس خودداری کنید.

درخشان کننده پوست صورت :  اگر پوست روشن و درخشان می‌خواهید، ماساژ صورت ممکن است بهترین راه باشد. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۲ نشان داد که ۵۹ درصد از زنانی که ماساژ صورت داده‌اند، احساس طراوت و جوان‌سازی بیشتری را داشته‌اند. حدود ۵۴ درصد پوست انعطاف‌پذیر را گزارش کردند، درحالی‌که ۵۰ درصد سفت شدن پوست را تجربه کردند. بسیاری از شواهد نشان می‌دهد که تحریک عضلات صورت می‌تواند به سفت شدن پوست، تسکین عضلات سفت و تقویت گردش خون کمک کند.

جوانساز پوست : ماساژهای صورت می توانند ضمن افزایش آرامش و سلامت پوست، به از بین بردن تنش کمک کنند. تحقیقات انجام شده در سال 2018 به تأثیر ماساژ صورت با دستگاه Pao در تشویق جوان سازی صورت اشاره دارد. نشان داده شده است که دستگاه ورزشی ماساژ صورت باعث افزایش ضخامت عضلات صورت در زنانی می‌شود که از این دستگاه به مدت 30 ثانیه، دو بار در روز و به مدت 8 هفته استفاده کردند.

مدیریت بافت اسکار پوست : اگر جای زخم در صورت دارید که در روند بهبود است، ماساژ می‌تواند بسیار مفید باشد. ماساژ بافت اسکار و مناطق اطراف آن ممکن است به افزایش جریان خون، شل شدن بافت‌های اطراف و صاف شدن برجستگی‌ها کمک کند. ماساژ صورت همچنین ممکن است به تسکین علائمی مانند درد، خارش و حساسیت کمک کند. محققان در سال ۲۰۱۴ دریافتند که ماساژ درمانی در کاهش درد و خارش پوست و درعین‌حال بهبود زخم‌های برجسته ناشی از سوختگی مؤثر است.

ماساژ صورت 87465120584612

ماساژ صورت در خانه

می‌توانید به سهولت و راحتی در خانه ماساژ صورت دهید. قبل از شروع، صورت و دستان خود را تمیز کنید. از مقدار کمی سرم، روغن یا مومیایی کننده پاک‌کننده استفاده کنید تا انگشتان شما را بلغزانند و به‌راحتی روی پوست شما غلت بزنند. برای وارد کردن نیرو از سطح کف دست خود استفاده کنید.

چه ۵ دقیقه یا یک ساعت وقت داشته باشید، می‌توانید عناصر موردعلاقه خود را کنار هم قرار دهید و یک روال ماساژ صورت به‌صورت فردی ایجاد کنید. هر ضربه را پنج بار تکرار کنید یا به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه روی یک منطقه خاص تمرکز کنید. از فشار ملایم اما محکم استفاده کنید، چندین روش وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

تولید محتوا لوپاس بازدید : 24 دوشنبه 17 بهمن 1401 نظرات (0)

چین و چروک دور چشم و خط و خطوط افقی و عمودی تاثیر بسزایی در کاهش زیبایی دارد، از همین رو همواره توجه ویژه ای به پوست اطراف چشم می شود. پوست اطراف دور چشم بسیار نازک و آسیب پذیر است ، در صورتی عدم رسیدگی و آب رسانی مناسب به پوست اطراف چشم شما به مرور شاهد چین و چروک دور چشم و خطوط پنجه کلاغی خواهید بود. اما اگر شما به دنبال جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم و یا از بین بردن قطعی آن هستید در ادامه با درمیس طب همراه باشید.
دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم

پوست اطراف چشم بسیار حساس، نازک و آسیب پذیر است ،هنگامی که شما به درستی از آن مراقبت نکنید به مرور شاهد خطوط پنجه کلاغی در اطراف آن خواهید بود. اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که این رسیدگی تنها به سنین بالا باز نمی گردد و جوانان و نوجوانان اعم از پسر و دختر می توانند از روش های مراقبت پوستی استفاده نمایند. با کهولت سن خاصیت کشسانی پوست دور چشم کاهش یافته و عوامل متعددی سبب ایجاد چین و چروک خواهند شد، از جمله از عوامل باید به موارد زیر اشاره کرد؛
پیری و کهولت سن

همانطور که کمی قبل تر نیز اشاره کردیم اولین دلیل برای ایجاد چروک اطراف دور چشم، پیری است. با بالا رفتن سن میزان ترشح چربی پوست کم می شود و لایه های چربی زیر پوست نیز از بین خواهد رفت. پروتئین پوست که مسئول سفت نگهداشتن پوست است کلاژن می باشد که بالا رفتن سن نیز تولید آن کاهش می یابد. در صورتی که رطوبت رسانی به پوست کاهش یابد، به مرور شما شاهد شیارهای ریز پوستی خواهید بود ،لازم است بدانید که این روند در پوست اطراف چشم سریع تر اتفاق می افتد.

اشعه ماورا بنفش

موضوعی که توجه کمی به آن می شود و افراد به سادگی از کنار آن می گذرند اشعه ماورا بنفش است که سبب از بین رفتن کلاژن پوست می شود. در این حالت اگر از پوست خود مراقبت ننمایید به مرور زیبایی و سلامت خود را از دست خواهد داد. استفاده از آبرسان و لایه بردارهای مرغوب و با کیفیت سبب می شود خاصیت ارتجاعی و رطوبت رسانی پوست حفظ شود . اما در صورت عدم استفاده مکرر از آبرسان شما سبب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست خودخواهید شد. در راستای حفظ سلامت پوست دور چشم توصیه می شود از کرم های دور چشم و ماسک دور چشم خیار ARFA و پچ های دور چشم استفاده کنید.
مصرفت دخانیات

یکی از عوامل شایع در ایجاد چین و چروک استفاده از مواد مخدر است که نیکوتین موجود در تنباکو رگ های خونی و مویرگ ها را کوچک می کند و از این طریق خونرسانی در رنگ و پوست کاهش خواهد یافت و به مرور در پوست شاهد چین و چروک خواهیم بود.
روش های از بین بردن چین و چروک دور چشم_ معرفی دو ماسک خانگی

برای از بین بردن چین وچروک دور چشم میتوان از روش های مختلفی استفاده کرد که هرکدام به نوبه خود می توانند در زیبایی صورت و پوست اطراف چشم ما موثر باشند. از جمله روش هایی که اکثر افراد از آن ها استفاده می کنند به کارگیری روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون و روغن نارگیل می باشد. از جمله روش های از بین بردن چین و چروک باید به موارد زیر اشاره کرد؛

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای ریبوفلاوین و سلنیوم است که خاصیت بستن منافذ را بر عهده دارند. همچنین به دلیل داشتن مقادیر زیادی کلاژن سبب کلاژن سازی وایجا خاصیت کشسانی در اطراف چشم خواهد شد. در صورتی که بخواهید خاصیت آن را چندین برابر کنید از ویتامین E نیز استفاده کنید. برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ، در ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به خوبی آن را هم بزنید ، سپس آن را به پوست اطراف دورچشم خود بمالید و چند دقیقه ای را به آرامی ماساژ دهید در نهایت پس از گذشت 10_15 دقیقه آن را بشویید

https://dermisteb.com/%d9%87%d8%b1%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%da%86%db%8c%d9%86-%d9%88-%da%86%d8%b1%d9%88%da%a9-%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-%d8%a8%d8%af%d8%a7/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 23 دوشنبه 17 بهمن 1401 نظرات (0)

دستگاه فیشال صورت که به جوانسازی کمک می کنند کدامند؟ پوست بزرگ ترین عضو بدن انسان که به عنوان ابرقهرمان از بدن در برابر آلودگی های بیرونی نیز محافظت می کند. این جز از بدن اگرچه در ظاهر نقش به خصوصی در سلامتی بدن نداشته اما از آنجا که چهره شما اولین چیزی است می بینند نه تنها بیماری و عارضه های آن نه تنها باعث اختلال در جسم می شود بلکه در اعتمادبه نفس و زیبایی فرد نیز تاثیر بسزایی دارد. تا جایی که این روزها افراد زیادی برای داشتن پوستی سالم به کلینیک های فیشیال پوست نیز مراجعه می کنند.

جهت پاکسازی پوست روش های متعددی وجود دارد که شامل پاکسازی خانگی، آرایشگاهی و کلینیکی که در آموزش فیشیال پوست به معرفی تمامی روش ها پرداختیم و هرکدام از این متدها نیز نیازمند ابزارهای مختص به خود هستند و هدف ما در این مقاله شرح هریک از وسایل مورد نیاز فیشیال صورت جهت رسیدگی پوست از طریق این روش ها است. پس اگر به دنبال انجام پاکسازی پوست در کلینیک زیبایی و آرایشگاه خود را برای زیباجویانتان دارید یا اینکه قصد دارید در منزل با متریالی ساده، روتین پاکسازی پوست خود را به ثمر برسانید؛ به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.
دستگاه فیشال صورت جهت پاکسازی و جوانسازی در کلینیک

استفاده از ابزارها و وسایل مورد نیاز فیشیال صورت، مهم ترین قسمت نتیجه گیری از پاکسازی پوست توسط پزشک می باشد و باید توجه داشت که اگر شما نیز جزو آن دسته از کلینیک دارانی هستید که قصد دارید با قرار دادن ابزارهای پاکسازی قیمت مناسب و پربازده در کلینیک زیبایی خود مراجعه کنندگان را چند برابر نمایید نیاز است در ادامه مقاله با ما همراه باشید چرا که قصد داریم تعدادی از پرکاربردترین دستگاه های مرتبط با فیشیال پوست را به شما معرفی نمائیم:

میکرودرم صورت
هیدرودرم آبریژن
دستگاه اسکرابر یا درما اف
دستگاه هیدروفیشیال
دستگاه بخور
چراغ لوب پایه دار

معرفی دستگاه میکرودرم فیشیال

میکرودرم صورت یک دستگاه فیشال صورت به روش غیرتهاجمی، غیرشیمیایی و روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست صورت است. بدون اینکه عمل باز روی مراجعه کننده انجام شود تمام سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و به جوانسازی و سلامت پوست صورت کمک بسیاری می‌کنند. این روش جوانسازی پوست صورت با وجود اینکه بسیار آرام و سطحی انجام می‌شود اما می‌توان از آن برای از بین بردن مشکلات عمیق پوستی استفاده کرد.

میکرودرم به عنوان یکی از ابزارها و وسایل مورد نیاز فیشیال سلول‌های مرده بر روی سطح پوست را از بین می برد و به پاکسازی پوست کمک می کند.نمونه ی رایج میکرودرم، دستگاهی می‌باشد که نوعی کریستال فشرده شده‌ای را بر سطح پوست تنظیم می‌کند و به پوست فشار وارد می‌سازد و این عمل منجر به تولید مجدد کلاژن های از دست رفته ی پوست می شود و در نهایت موجب جوانسازی پوست می‌شود؛ همچنین باید بدانید در این روش یک مکش خاصی وجود دارد که با استفاده از این جریان خون پوست شما تنظیم می‌گردد و طراوت پوست چندین برابر می‌شود.

مزایای میکرودرم

این روش نیازی به بیهوشی ندارد.
افزایش تولید کلاژن
مقرون به صرفه
از بین برنده چین و چروک
بدون درد و عوارض
شادابی و صافی پوست صورت
مناسب برای انواع رنگ پوست صورت و جنس پوست‌های مختلف
عدم دوره نقاهت
بهبود دهنده منافذ باز پوست

هیدرودرم آبریژن جهت فیشیال صورت

این روش پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن جدیدتر از بقیه روش‌ها است و به جای کریستال‌هایی که در بالا توضیح داده شد،از آب و اکسیژن برای لایه ‌برداری پوست استفاده می‌شود.هیدرودرم ابریژن بر پایه روش میکرودرم ابریژن به وجود آمده است و یک روش مؤثر در جوانسازی پوست است.در این روش، تکنیک‌هایی مانند سم‌ زدایی، پاک ‌سازی،لایه ‌برداری، آب‌رسانی و تغذیه پوست هم‌ زمان انجام خواهد شد.نتایج این روش بسیار درخشان و تأثیرات آن پس از جلسه اول قابل‌مشاهده است.برخلاف روش‌های قدیمی‌تر،عوارض پوستی در هیدرودرم ابریژن بسیار ناچیز است و تنها با کمک مراقبت‌های اولیه از پوست، می‌توان خیلی راحت به فعالیت‌های روزمره پرداخت.
از هیدرودرم ابریژن می‌توان برای درمان مشکلات زیر استفاده کرد:

خطوط و چین و چروک‌های پوست
آسیب‌های ناشی از آفتاب
کم‌آبی و خشکی پوست
پوست‌های چرب یا خشک
منافذ پوستی بسته شده یا بزرگ
پوست‌های مستعد آکنه و جوش
لکه‌های قهوه‌ای
اسکار و جای زخم
خونرسانی ضعیف پوستی

عوارض جانبی هیدرودرم ابریژن

درمان هیدرودرم‌ابریژن یکی دیگراز دستگاه فیشال صورت روش ایمن و بدون عوارض جانبی ماندگار است که برخلاف روش میکرودرم ابریژن که معمولاً با قرمزی، تورم و کبودی چند روزه پوست همراه بود، در هیدرودرم ابریژن بسیاری از این عوارض وجود ندارد و بسیار کاهش یافته است. البته دقت داشته باشید که به دلیل حساسیت پوست بعد از انجام هیدرودرم ابریژن تا چند روز بدون ضد آفتاب، جلوی نور خورشید نروید.همچنین سعی کنید با لباس و کلاه از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

هیدروفیشیال جهت پاکسازی صورت

هیدروفیشیال در واقع یک روش درمانی برای مشکلات پوستی است که به کمک این روش منافذ پوست پاکسازی می شود و سلول های مرده روی سطح پوست از بین می روند.هیدروفیشیال پوست در چند مرحله انجام می شود که موجب جوانسازی و تغذیه پوست مناسب پوست صورت شده و تقریبا تمامی مشکلات پوستی را برطرف می سازد.دستگاه هیدروفیشیال یک دستگاه میکرودرم آبریژن اکسیژن رسان می باشد که برای مراقبت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه پاکسازی کامل پوست را انجام میدهد و در کلینیک های زیبایی کاربرد بسیاری دارد.

https://dermisteb.com/6-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%b4%d8%a7%d9%84-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 30 دوشنبه 17 بهمن 1401 نظرات (0)

اسکراب و لایه برداری بخش بسیار مهمی از هر رژیم مراقبت از پوست است. نه تنها سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، بلکه چربی و کثیفی را که در منافذ شما زندگی می‌کنند و باعث ایجاد جوش می شوند را از بین می‌برد. اسکراب صورت تنها یکی از درمان‌هایی است که می‌توانید در خانه انجام دهید و با استفاده از ترکیبات تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده اسکراب برای محافظت پوست های حساس خود در برابر تحریک کمک کنید. نگاهی به ۶ اسکراب صورت واقعا ساده که می توان برای پوست های حساس صورت استفاده کرد، بیندازید.
اسکراب پرتقال و عسل

۲ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال خشک، ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری آب مصرف کنید. همه مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و خوب با هم مخلوط کنید. پوست خود را با یک شستشوی ملایم صورت کاملاً تمیز کنید و سپس به آرامی این اسکراب را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. خوب با آب گرم بشویید. خشک کنید و سپس صورت خود را مانند همیشه مرطوب کنید. این اسکراب عالی برای پوست های حساس می باشد.

اسکراب موز و بلغور جو دوسر

یک موز را له کنید و با یک قاشق چایخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید. در آخر، یک قاشق چای خوری عسل برای آبرسانی و تسکین پوست به آن اضافه کنید. اسکراب را به آرامی به مدت چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس آن را با آب خنک بشویید.
اسکراب گوجه فرنگی

یک عدد گوجه فرنگی را بردارید و به دو قسمت تقسیم کنید. یک تکه را بردارید و در شکر آغشته کنید و سپس به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس تکه دوم را روی صورتتان بمالید تا صورتتان با آب گوجه فرنگی مرطوب شود. قبل از اینکه صورت خود را با آب ولرم بشویید، آن را چند دقیقه یا تا زمانی که خشک شود، بگذارید بماند. مثل همیشه تون و مرطوب کنید.
اسکراب عسل و شکر

اسکراب شکر و عسل بهترین اسکراب برای پوست های حساس ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، یک موز رسیده و ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مصرف کنید. تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. اسکراب صورت خانگی را روی پوست خود ماساژ دهید. از حرکات دایره ای استفاده کنید و به آرامی برای چند دقیقه مالش دهید. همچنین می توانید این مخلوط را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه به عنوان ماسک صورت روی پوست بگذارید. اسکراب صورت را با شستشو با آب خنک پاک کنید. از طرف دیگر، می توانید از یک پارچه شستشوی گرم برای بخار دادن مخلوط از روی پوست خود استفاده کنید.

اسکراب جو دوسر تسکین دهنده

۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر آسیاب شده را با ۱/۴ قاشق چایخوری نمک ترکیب کنید که خاصیت لایه برداری پوست صورت را افزایش می دهد و ۱ قاشق چای خوری آب یا روغن زیتون را برای تبدیل شدن به خمیر ترکیب کنید. آن را به آرامی با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید، اجازه دهید پنج تا ۱۰ دقیقه بماند و آبکشی کنید. بلغور جو دوسر آسیاب شده برای تسکین و التیام هر چیزی از آکنه گرفته تا آفتاب سوختگی و پوست خشک و پوسته پوسته شناخته شده است. با توجه به ماهیت ملایم آن، برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز ایده آل است.
اسکراب پودر برنج

آب نصف لیمو را بگیرید. دو قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری پودر برنج را به این مخلوط آبمیوه اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این اسکراب را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند. پس از آن، نوک انگشتان خود را خیس کنید و به آرامی با حرکات دایره ای شروع به مالش دهید. به مدت ۵ دقیقه اسکراب کنید و دو دقیقه بیشتر به مخلوط اجازه دهید و با آب سرد فراوان بشویید. پودر برنج به عنوان یک اسکراب سلول های مرده و برنزه کننده عمل می کند در حالی که آب لیمو به طور طبیعی پوست را سفید می کند. اگرزمان کافی برای این کار ندارید می توانید با تهیه اسکراب برنج بیوآکوا این مرحله را به سادگی به پایان برسانید این اسکراب باوجود فرمولاسیون ملایم خود توانسته برای انواع پوست اعماز پوست های خشک و حساس مناسب باشد.

https://dermisteb.com/6-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 31 دوشنبه 17 بهمن 1401 نظرات (0)

خیار به عنوان یک میان وعده سالم یا در سالاد خوشمزه هستند، اما لازم نیست خیار بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید. این سبزی مغذی نیز راهی عالی برای درمان پوست شما است. این میوه سبز رنگ دارای خواص ضد التهابی بوده که علاوه بر آن سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند ویتامین C و اسید فولیک هستند که آنها را به یک ماده عالی برای ماسک دور چشم تبدیل می کند. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به این می‌اندازیم که چگونه خیار می‌تواند برای پوست ظریف نواحی دور چشم شما مفید باشد همچنین اگر می‌خواهید بدانید چگونه یک ماسک زیر چشم خیار درمنزل درست کنید، دستورالعمل‌هایی نیز برای به اشتراک گذاشتن با شما داریم.
خیار چگونه می تواند برای پوست شما مفید باشد؟

افراد زیادی هزینه های بسیار در سلامتی پوست صرف می کنند تا پوست دور چشم سالم و بدون هیچ چروکی داشته باشند. شما لزوماً مجبور نیستید پول زیادی را صرف کنید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشیدشما می توانید با ماسک زیر چشم خیار به زیبایی پوست خود کمک کنید. البته ژن های خوب کمک می کنند. اما، گاهی اوقات استفاده از مواد ساده و مغذی که توانایی تقویت سلامت پوست شما را به طرق مختلف دارند نیز مطرح است.خیار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی، یکی از آن مواد طبیعی است که ممکن است از چندین جهت به پوست شما کمک کند. در اینجا به برخی از این مزایای این عنصر مغذی نگاهی می اندازیم.
تورم و پف را کاهش می دهد

مطالعات منبع معتبر نشان داده است که خیار توانایی کاهش تورم و پف کردن پوست را دارد. این ممکن است به ویژه در صورتی مفید باشد که خوابتان کم شده باشد و متوجه شوید که زیر چشم‌هایتان حلقه‌های تیره و پف کرده دارید. برش های خیار سرد شده یا آب خیار می تواند به کاهش پف کردگی کمک کند و در عین حال پوستی خسته را “بیدار” کند.

پاک کننده

ماسک زیر چشم خیار پاک کنندگی قوی پوست های چرب. سلول های مرده پوست می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شوند. خیار یک پاکساز موثر است که می تواند به پاکسازی پوست و سفت شدن منافذ کمک می نماید.
به مبارزه با پیری زودرس کمک می کند

بر اساس یک مطالعه، اجزای آنتی اکسیدانی موجود در خیار ممکن است آن را به یک ماده بالقوه مفید ضد چروک تبدیل کند. علاوه بر این، خیار حاوی ویتامین C و اسید فولیک است. ویتامین C موجود در خیار توانایی تحریک رشد سلول های جدید را دارد، در حالی که اسید فولیک به مبارزه با سموم محیطی که می توانند پوست شما را خسته یا پیری زودرس نشان دهند، کمک می کند. ترکیب این اجزا ممکن است به پوست شما کمک کند سفت تر و سالم تر به نظر برسد.
پوست های دور چشم تحریک شده را تسکین می کند

اثر خنک کنندگی و ضد التهابی خیار ممکن است به کاهش درد، قرمزی و تحریک ناشی از آفتاب سوختگی، نیش حشرات و بثورات کمک کند.
پایه ای برای هیدراتاسیون فراهم می کند

خیار ۹۶ درصد آب است. در حالی که آب به تنهایی برای مرطوب کردن پوست شما کافی نیست، آب خیار را می توان به راحتی با سایر مواد مرطوب کننده مانند عسل یا آلوئه ورا مخلوط کرد تا پوست شما را مرطوب و تسکین دهد.

دستور العمل های خانگی برای رفع و ورم زیر چشم

آیا سعی می‌کنید هر روز صبح قبل از رفتن به بیرون، کیسه‌های زیر چشم‌تان را پنهان کنید، ما اغلب وقت زیادی را صرف تماشای یک صفحه نمایش روشن می کنیم یا عوامل دیگر که منجر به پف کردن چشم ها می شود. با این حال، استفاده از این ماسک دور چشم خیار به شما کمک می کند تا از شر آنها خلاص شوید. ساده ترین راه برای استفاده از فواید خیار، گذاشتن برش های آن بر روی چشم است. براین کار می توانید به مدت ۱۰دقیقه این قطعات را بر روی چشمان خود قرار دهید و از فواید شگفت انگیز آن نیز شوکه شوید.
ماسک دور چشم خیار ۲

نصف خیار را رنده کنید و چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را زیر چشم ها بمالید و بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند. آن را با آب معمولی بشویید و خشک کنید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حوله یا دستمال را بر روی پوست خود نکشید. برای اینکار می توانید به صورت ضربه ای این مرحله را به پایان برسانید.

بهترین ماسک دورچشم موجود در بازار

اما با همه این اوصاف شما می توانید با تهیه ماسک دور چشم خیار ARFA برای همیشه از سیاه و ورم زیر چشم خود نیز خلاص شوید. این ماسک به دلیل فرمولاسیون خاص خود غنی از مواد مغذی بوده که شما با چند بار استفاده شاهد تغییرات معجزه آسای آن خواهید شد .
ویژگی‌های ماسک دور چشم خیار

آبرسانی و رطوبت‌رسانی قوی پوست دور چشم
رفع تیرگی زیر چشم
برطرف کردن چین و چروک دور چشم
رفع ورم و پف زیر چشم
روشن کردن پوست زیر و دور چشم

https://dermisteb.com/%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a2%d9%86/

تولید محتوا لوپاس بازدید : 31 پنجشنبه 13 بهمن 1401 نظرات (0)

کیسه های زیر چشم معمولا یک نگرانی زیبایی هستند و اغلب اوقات نیازی به درمان پزشکی ندارند؛ چراکه درمان های خانگی و تصحیح عادات اشتباه شیوه زندگی ممکن است به کاهش پف زیر چشم نیز کمک نماید. در ادامه مقاله نکاتی را به شما معرفی می کنیم که با رعایت این عوامل دیگر با ورم چشم خود روبرو نمی شوید.
علت بروز پف زیر چشم

بد خوابی
استرس
حساسیت
تجمع مایع
نوسانات هورمونی
گریه کردن
بالا رفتن سن
اختلالات پوستی
رژیم غذایی
پرکاری تیروئید
اختلال در غدد اشکی
لنزهای چشمی
گل مژه و عفونت‌های چشمی

از کمپرس خنک استفاده کنید.

یک دستمال تمیز را با آب خنک خیس کنید. در حالی که نشسته اید، چند دقیقه با فشار ملایم، دستمال مرطوب را روی پوست زیر و اطراف چشم خود قرار دهید. اینکار سبب انقباض رگ‌های خونی و تسکین موقتی بسیار مفید است. این روش برای درمان خانگی ورم زیر چشم در اثر ضربه نیز بسیار مفید است.

ساده‌ترین روش گذاشتن قاشق استیل در یخدان یخچال است. پس از یخ کردن آن می توانید قاشق را زیر چشم یا بالای چشم بگذارید.
چند قالب یخ را می توانید داخل کیسه پلاستیکی بریزید و آن را روی ورم چشمتان بگذارید.
همچنین می توانید خیار را برش داده، در یخچال بگذارید و برش های یخ زده را روی چشمتان قرار دهید. شما میتوانید برای تاثیرگذاری بیشترازماسک چند منظوره استفاده کنید. ماسک دور چشم خیار ARFA نه تنها توانسته ورم زیر چشم را رفع نماید بلکه می تواند پوست اطراف چشم را آبرسانی وچین وچروک این نواحی را برطرف نماید.
مصرف مایعات را قبل از خواب کاهش دهید و نمک را در رژیم غذایی خود محدود کنید. این باعث کاهش احتباس مایعات می شود که می تواند باعث ایجاد کیسه های زیر چشم شود.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن می تواند مشکل کیسه های زیر چشم شما را تشدید کند.

به اندازه کافی بخوابید: برای بیشتر بزرگسالان، ۷ تا ۹ ساعت خواب خوبی است. به یاد داشته باشید که با سر کمی بالا بخوابید. ممکن است اضافه کردن یک بالش اضافی یا تکیه گاه سر تشک شما کمک کند. یا کل سر تخت را چند اینچ بالا بیاورید. این به جلوگیری از تجمع مایعات در اطراف چشم شما در هنگام خواب کمک می کند.

علائم آلرژی را کاهش دهید. در صورت امکان از مواد حساسیت زا اجتناب کنید. داروهای آلرژی بدون نسخه را امتحان کنید. اگر به دلیل رنگ مو، صابون، مواد آرایشی یا سایر آلرژن‌ها دچار واکنش‌های زیر چشمی شدید، در مورد استراتژی‌های پیشگیری با پزشک خود صحبت کنید.
۲- از ماسک های خانگی پف زیر چشم استفاده کنید

استفاده از ماسک یکی از موثرترین روش¬های درمان خانگی پف زیر چشم است. چراکه ماسک میتواند به سرعت ورم را کاهش داده و پوست زیر چشم را سفت و التهاب را تا حدودی درمان نماید. از مواد زیر میتوانید ماسک تهیه کرده و به زیر چشم بزنید:

برخی از انواع روغن گیاهی برای رفع پف زیر چشم مناسبند. بنابراین از روغن هایی مانند روغن جوجوبا، نارگیل و بادام می توانید ماسک درست کرده و آن را زیر چشم بمالید.
از موادی مانند سفیده تخم مرغ، آب سیب زمینی و نشاسته گندم به همراه گلیسیرین می¬توانید ماسک درست کنید و آن را زیر چشم بمالید. این مواد قابض پوست بوده و می توانند تا حد زیادی ورم را کاهش دهند.
یک چای سفید کیسه ای را کمی در آب جوش قرار داده، سپس در یخچال قرار دهید و پس از یخ کردن روی ورم قرار دهید.
دمنوش بابونه را با کمی ماست مخلوط کرده و زیر چشم بمالید.
کوبیده برگ نعنای تازه نیز می¬تواند برای زیر چشم مفید باشد.
۳- عامل ورم زیر چشمتان را بر طرف کنید

برخی از اوقات ورم زیر چشم شما در اثر برخی از مشکلات و بیماری¬هاست. بنابراین هر چقدر که تلاش کنید این مشکل به-طور کامل و به¬صورت قطعی از بین نمی¬رود. در چنین مواقعی به شما پیشنهاد می¬کنیم قبل از پیدا کردن بهترین روش درمان خانگی پف زیر چشم به درمان آن¬ها بپردازید. برخی از این مشکلات و راهکارهایشان عبارتند از:

رژیم غذایی پر نمک را از زندگی خود حذف کنید
اگر مشکلات تیروئیدی دارید به پزشک مراجعه کنید
اگر آلرژی دارید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرده و آنتی هیستامین مصرف کنید
از فعالیت¬هایی که باعث بی¬خوابی و بدخوابی شما می¬شوند دوری کنید
در صورت ابتلا به سینوزیت حاد یا مزمن نسبت به درمان آن اقدام کنید
روزی ۱۳ لیوان مایعات بنوشید تا کمبود آب بدن شما جبران شود
اگر اگزما یا پسوریازیس دارید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید
اگر کم¬خونی دارید باید از غذاهای غنی از آهن یا مکمل¬های مناسب استفاده کنید.

https://dermisteb.com/%db%b6-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%be%d9%81-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85%d8%9b-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%8c-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1/

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 354
  • بازدید سال : 1,678
  • بازدید کلی : 4,066