loading...
فروشگاه محصولات مراقبت از پوست
تولید محتوا لوپاس بازدید : 25 سه شنبه 02 خرداد 1402 نظرات (0)

۵ روش مختلف برای پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست از مهمترین مراحل مراقبت پوستی است. این فرایند به پوست اجازه می‌دهد تا از چربی اضافی، کثیفی و بقایای آرایشی تنفس کند. برای پاکسازی پوست، می‌توان از محصولات مختلف استفاده کرد که با توجه به نوع پوست، محصول مناسب را انتخاب کنید. داشتن پوستی زیبا و شاداب هدف همه افراد، به خصوص خانم‌ها است. پاکسازی پوست باعث تمیز شدن و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. همچنین، پاکسازی پوست به تمیز شدن پوست از آلودگی‌ها، اشعه خورشید، استرس و مراقبت‌های غیراصولی کمک می‌کند. روش‌های خانگی می‌توانند در موارد ساده مفید باشند، اما در مشکلات پوستی پیچیده‌تر بهتر است از دستگاه‌های پاکسازی پوست استفاده کنید. همچنین، روش‌های کلینیکی توسط پزشکان پیشنهاد می‌شوند. انواع پاکسازی پوست در تسریع درمان جوش‌های سرسیاه و جوانسازی پوست موثر هستند.
پاکسازی پوست با ژل پاک کننده:
از جمله روش‌های اساسی و توصیه شده برای پاکسازی پوست، استفاده از ژل پاک کننده است. ژل‌های پاک کننده با تمیز کردن پوست از کثیفی، چربی اضافی و آرایش به پوست شما شادابی و تمیزی می‌بخشند. اما اگر پوست خشکی دارید یا پس از پاکسازی احساس سفتی می‌کنید، توصیه می‌شود ژل‌های پاک کننده را با خواص آرامش‌بخش انتخاب کنید تا به آرامی پوست را پاکسازی کنند.

پاکسازی پوست با تونیک:
تونیک های صورت، به عنوان محصولاتی ایده آل برای پاکسازی باقی مانده و تمیز کردن پوست بعد از پاکسازی می باشند. با استفاده از تونیک های صورت، می توان پوست را تازه و مرطوب نگه داشت، به خصوص زمانی که تونیک ها خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشند.

پاکسازی پوست با آب میسلار:
محصول پاک کننده پوستی که میتوان به آن اشاره کرد، آب میسلار است. آب میسلار به عنوان یک پاک کننده آرایش، نجات دهنده واقعی است. با استفاده از یک تکه پنبه و آب میسلار، میتوان به آسانی آرایش را پاک کرد بدون اینکه پوست را مالش داد.

پاکسازی پوست با ماسک:

استفاده از ماسک‌های لایه بردار میتواند به شما کمک کند تا منافذ و جوش های سرسیاه روی پوست را پاکسازی کنید. ماسک دوفاز هیدروژلی ویونسا به عنوان یک ماسک پیشنهادی، با استفاده از ۵ نوع عصاره، میتواند لکه‌های سیاه و منافذ بزرگ را به ویژه در ناحیه T پوست را تمیز کند. عصاره‌های موجود در این ماسک شامل طلا و ذغال است. با تهیه و استفاده از این ماسک، میتوانید به همیشه با مشکلات پوست خداحافظی کنید.

استفاده از تونر صورت

تونرها با تنظیم pH پوست به آن تعادل می‌بخشند و منافذ باز پوست را بسته می‌کنند. استفاده از تونر به پوست طراوت می‌بخشد و آن را هیدراته نگه می‌دارد. شما می‌توانید تونر را با ماساژ انگشتان خود روی صورت استفاده کنید یا آن را به صورت اسپری مستقیماً روی صورت پاشید. در خانه هم می‌توانید با ترکیب آب، گلاب و خیار یک تونر خانگی بسیار موثر تهیه کنید و آن را بر روی صورت اسپری کنید.
در نظر داشته باشید که برای پاکسازی پوست در خانه، از محصولات و مواد با کیفیت و مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. استفاده از محصولات نامرغوب و مواد نامناسب می‌تواند بر سلامت پوست شما تأثیر منفی داشته و به سلامتی پوست خطر وارد کند.


روش های پاکسازی پوست در کلینیک


همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، روشهای خانگی اگرچه در اغلب موارد تاثیرات ‌فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما معمولا تاثیرات آن‌ها با استفاده صحیح و در مدت‌زمان طولانی‌تری قابل مشاهده است. در مقابل، روش‌های کلینیکی بلافاصله پس از انجام تاثیر خود را نشان ‌می‌دهند و غالبا تاثیر این روش‌ها بهتر و موثرتر است. برخی از موثرترین و بهترین روش های کلینیکی پاکسازی پوست عبارتند از:
فیشیال پوست، در اغلب موارد به‌عنوان بهترین روش کلینیکی برای تغذیه و مراقبت از پوست شناخته ‌می‌شود که تاثیرات فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. این روش معمولا در کلینیک‌ها و تحت‌نظارت دکتر پوست انجام ‌می‌شود. در روش فیشال، پوست صورت به‌طور کامل از آلودگی‌ها و چربی ها تمیز شده و باکتری های روی پوست نیز از بین ‌می‌روند. این روش به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و باعث تسریع گردش خون و افزایش مواد مغذی ضروری پوست ‌می‌شود. در اغلب موارد، در روش پاکسازی با فیشال مراحل زیر دنبال ‌می‌شوند:
1. ماساژ پوست: معمولا در ابتدا برای فیشال پوست، با استفاده از روغن‌های موثری مانند روغن آرامش‌بخش اسطوخودوس، پوست صورت و حتی پوست گردن به‌صورت تخصصی ماساژ داده ‌می‌شوند.
2. پاکسازی: در این مرحله، از محصولات و مواد مغذی مناسب با نوع پوست، برای تمیز کردن پوست استفاده ‌می‌شود. ممکن است در این مرحله نیز در کنار استفاده از برخی محصولات موثر، ماساژ پوست نیز انجام شود.
3. لایه برداری پوست: در این مرحله، از لایه‌بردارهای ملایم و مناسب نوع پوست برای حذف لایه مرده پوست و حذف آلودگی های پوستی استفاده ‌می‌شود. همچنین ممکن است در برخی مواد از اسکراب صورت برای لایه‌برداری استفاده شود.
4. بخور صورت: در برخی کلینیک‌ها، پس از انجام لایه‌برداری برای باز شدن منافذ پوست، بخور صورت انجام خواهد شد که معمولا در این مرحله، به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پوست صورت بخور داده ‌می‌شود.
5. خروج ضایعات پوستی: پس از بخور پوست، متخصص کلینیک با تبحر و مهارت کافی، ناخالصی های پوست در لایه بیرونی را با استفاده از لوازم مناسب از بین ‌می‌برد.‌در این‌صورت آکنه‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید در این مرحله از روی پوست حذف خواهند شد.
در انتها، در برخی کلینک‌ها از لیزر ملایم استفاده ‌می‌شود. حتی ممکن است در برخی کلینیک‌ها از ماسک صورت یا پیلینگ‌های شیمیایی برای پاکسازی موثرتر صورت استفاده شود یا ممکن است یک حوله سرد روی پوست گذاشته شود تا منافذ پوست بسته شوند. در واقع مرحله انتهایی پاکسازی پوست در روش فیشال کاملا به نوع پوست، خواسته شما و کلینیک زیبایی بستگی دارد که همانطور که گفته شد این مرحله ‌می‌تواند در هر کلینیک متفاوت از کلینیک دیگر انجام شود.
فیشیال صورت به‌عنوان بهترین و موثرترین روش کلینیکی برای پاکسازی پوست شناخته ‌شده است که اگر در یک کلینیک معتبر و به‌صورت اصولی انجام شود، نتایج ‌فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. فیشال پوست صورت علاوه ‌بر اینکه پوست را تمیز کرده و آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین ‌می‌برد، شامل یک ماساژ آرامش‌بخش نیز ‌می‌باشد که این ماساژ خون‌رسانی به پوست صورت را افزایش ‌می‌دهد. این روش شامل محصولات و تکنیک‌های خاصی است و به همین دلیل برای انواع عارضه‌های مختلف پوستی تاثیرگذار است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 390
  • بازدید سال : 1,714
  • بازدید کلی : 4,102