loading...
فروشگاه محصولات مراقبت از پوست
تولید محتوا لوپاس بازدید : 23 سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

آنتی اکسیدان چه تاثیراتی در سلامت پوست ما دارد؟

آیا شما هم زمان خرید محصولات مراقبتی برای پوست خود ، نگاهی به مواد اولیه آن می اندازید ؟ مواد اولیه مرغوب محصولات مراقبتی از اهمیت فراوانی برخوردارند که باعث تاثیر گذاری دوچندان آن بر روی پوست می شود. یکی از مواردی که در اکثر مواد اولیه محصولات به چشم می خورد آنتی اکسیدان است . آیا شما از خاصیت های آنتی اکسیدان با خبر هستید ؟ به دلیل اهمیت این موضوع این مطلب را به این عنصر شگفت انگیز اختصاص داده ایم .
دشمن سرسخت رادیکال های آزاد

آنتی اکسیدان ترکیباتی است که مانع اکسیداسیون در بدن شده ، که موجب شکل گیری رادیکال های آزاد می شود برای دریافت بهتر این موضوع به بررسی کامل رادیکال های آزاد و نحوه به وجود آمدن آن در بدن می پردازیم. رادیکال های آزاد چیست؟ چه مزیت و یا خطراتی برای بدن دارد ؟
رادیکال آزاد چیست؟

می دانید که الکترون های موجود در بدن به صورت زوج بوده اند تا بتوانند عملکرد درستی داشته باشند. اما گاهی الکترون جفت خود را از دست داده و به همین علت با هر الکترون و یا سلولی که برخورد می کند واکنش نشان می دهند تا الکترون از دست رفته خود را بازیابی نمایند.

از این رو سلول های ترکیب شده با یک الکترون توانایی عملکرد صحیح را نداشته وخطرات و مضرات زیادی برای بدن روی می آورند اما شاید برایتان سوال باشد که این رادیکال ها فقط در بدن ما انسان ها هستند؟ باید بگوییم که خیر علاوه بر این که در بدن ما انسان ها وجود داشته اند این رادیکال ها می توانند در هر جا یی باشند؛ در هوایی که ما تنفس می کنیم ، در موادی که در اطراف ما هستند و….

اما بهتر است بدانید که همه رادیکال های آزاد برای بدن مضر نیستند ، نوعی از رادیکال های آزاد توسط خود اعضای بدن تولید می شوند که برای اندام های بدن بسیار مفید هستند ، برای مثال کبد رادیکال هایی تولید کرده و از آن برای سم زدایی بدن استفاده می کند یا گلبولهای سفید از رادیکال های آزاد به عنوان از بین بردن میکروب و ویروس ها استفاده می کنند .

اما عوامل تشدید کننده رادیکال های آزاد مضر در بدن

رژیم غذایی غلط
استعمال دخانیات
مصرف الکل
آلودگی محیطی
اشعه UV
و …

زمانی که رادیکال های آزاد در بدن بیشتر از آنتی اکسیدان باشند را ” استرس اکسیداتیو ” می گویند که تداوم آن در بدن باعث شکل گیری انواع بیماری خواهد شد از جمله :

پیری زودرس و کاهش طول عمر
ایجاد چین و چروک
افتادگی پوست
ایجاد لک برروی پوست
و…

حال که به بررسی رادیکال های آزاد پرداختیم از دشمن سرسخت آن سخن می گوییم ؛ آنتی اکسیدان ها.

آنتی اکسیدان ها نوعی از ویتامین آنزیم و مواد معدنی محلول در آب بوده ( در بدن ذخیره نشده و همواره باید برای بدن از طریق مواد غذایی و یا محصولات مراقبتی تامین نمود) که یکی از وظایف مهم آن محافظت در برابر آسیب های سلولی پوست می باشد و رادیکال های آزاد را مهار می کند.
آنتی اکسیدان ها در شکل های مختلفی هستند مانند

کاروتنوئید ها
فلانوئید ها
لیکوپن
ویتامین هایC , Eو…..

ویتامین E

این نوع ویتامین جزو بهترین آنتی اکسیدان ها بشمار رفته که بدن ما توانایی تولید آن را ندارد و فقط به وسیله گیاهان تولید می شود. یکی از منابع اصلی این ویتامین ، روغن های گیاهی بوده لازم به ذکر است که این روغن ها در بردارنده آلفا ، بتا ، گاما و… هستند . در ادامه به معرفی برخی از روغن ها دارای ویتامین Eمی پردازیم.

روغن آفتاب گردان
روغن جوانه گندم
روغن گلرنگ
روغن زیتون
روغن ذرت
روغن بادام
از دیگر منابع ویتامین E آجیل ها وگوشت ها هستند اما بهتر است بدانید که چربی های حیوانی از ویتامین های بالاتری برخوردارهستند . نکته قابل ذکر اینکه حرارت باعث از بین رفتن این ویتامین می شود. اما راحل چیست ؟ شما می توانید بدون حرارت از روغن های دارای ویتامین E در سالاد ها استفاده کنید و گوشت ها را در آب طبخ نمایید .

با تامین این آنتی اکسیدان در بدن خود می توانید سطح ایمنی خود را بالاببرید و از پیرشدن پوست خود جلوگیری کنید که در ادامه به جزئیات و مزیت بیشتر آن می پردازیم .

با خوردن ۱۵ میلی گرم ویتامین E می توانید تاثیرات شگفت انگیزی را بر روی پوست خود ببنید از جمله :

مرطوب کننده : پوست را کاملا آبرسانی می کند و باعث خاصیت ارتجاعی و کشسانی آن می شود .
بهبود التهابات : اگر پوستتان دچار التهاب و یا آفتاب سوختگی شده این روغن ها می توانند به کمک شما بیایند .
احیا کننده سلول ها : این ویتامین به بازسازی سلول های آسیب دیده پوست بسیار کمک می کند و باعث درمان سریع جای زخم و التهاب می شود.
باعث جریان خون کف سر : با ماساژ روزانه کف سر با روغن های دارای ویتامین E باعث حفظ رطوبت موشوید و از شکنندگی ، خشکی مو ، شوره یا همان پوست پوست شدن سر جلوگیری کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 152
  • بازدید ماه : 397
  • بازدید سال : 1,721
  • بازدید کلی : 4,109